(צילום: חגי דקל)

ראש הממשלה פרסם הודעת הבהרה לאחר שאמר עם המראתו לארצות הברית כי המפגינים "חברו לאש"ף ולאיראן" - אבל בממשלתו יש מי שמסכים לאמירה זו, ואף לקשות ממנה. בריאיון ל-ynet Live הבוקר (שלישי) כינה השר עמיחי אליהו את המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית "מנוולים, חבורה של BDS".
היום לפני הצהריים נחתו ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה בניו יורק. נתניהו צפוי להיפגש היום עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נשיא טורקיה רג'פ ארדואן ונשיא פרגוואי סנטיאגו פניה. מחר צפויה פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, וביום שישי ינאם נתניהו באו"ם.
שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" מדווח מארה"ב
(צילום: חגי דקל)

נתניהו ורעייתו יורדים מהמטוס בניו יורק
(צילום: רועי אברהם / לע"מ)

4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נחתו כעת בניו יורק. את פניהם קיבלו שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נחתו כעת בניו יורק. את פניהם קיבלו שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן
לחיצת יד עם השגרירים ארדן והרצוג, עם ההגעה לניו יורק
(צילום: אבי אוחיון /לע"מ)
שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן קיבלו את פניהם של בני הזוג נתניהו - ומסביב למלון חיכו לראש הממשלה ולרעייתו עשרות מפגינים עם דגלים שקראו "בושה" והניפו שלטי מחאה עם הכיתוב "חייבים להתנגד" באנגלית.
"מי שפוגע היום במעמד הבינלאומי של מדינת ישראל זה אותם מפגינים", אמר שר המורשת אליהו מעוצמה יהודית. "הם לא אחים. הם מלכלכים על מדינת ישראל בכל מקום. שמעתי את זה מדיפלומטים זרים שבאים ואומרים - הם פוגעים בכם, הם מספרים לנו עליכם שקרים. זה חבורה של אנשים שפוגעים בכולנו. לא מטנפים על מדינת ישראל בעולם. לא מלכלכים על מדינת ישראל בעולם".
"זה לא מדינה של אבא שלהם, זו המדינה של כולנו", הוסיף השר אליהו והמשיך במתקפה נגד המפגינים נגד המהפכה המשפטית. "זה חבורת מנוולים שמוכנים לשפוך את התינוק עם המים, לעקור למדינה הזו שתי עיניים. ריבונו של עולם, מי שמכם, חבורת BDS, אתם לא אחים שלנו, אתם פוגעים בכל האינטרסים של מדינת ישראל".
4 צפייה בגלריה
מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מול המלון בניו יורק
מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מול המלון בניו יורק
מפגינים ליד המלון בניו יורק
(צילום: UnXeptable)
4 צפייה בגלריה
אינפו ביקור נתניהו בארה"ב
אינפו ביקור נתניהו בארה"ב
לוח הזמנים של ראש הממשלה בארה"ב
(צילום: חגי דקל)

נדב גלאון, ממובילי המחאה, הגיב לדברי השר וכינה אותם "הסתה פר-אקסלנס". לדבריו, "אליהו הכהניסט, ניסים ואטורי, טלי גוטליב וכל אלה למעשה אומרים את האמת, בלי להוציא הבהרות ובלי פילטרים - הם הם הפנים האמיתיות של ממשלת נתניהו, שרוצה להפוך את ישראל לדיקטטורה".
בעיניהם, אמר גלאון, "כל מי שמתנגד למדיניות הממשלה הוא אויב, בוגד, מנוול וצריך לשים אותו בכלא, ועוד שלל אמירות שנאמרו פה נגד מפגינים שהם ישראלים פטריוטים שאוהבים את המדינה. אנשים שיפגינו בניו יורק הם הפנים היפות של עם ישראל והעם היהודי".
השר אליהו וגלאון התנצחו גם בנוגע לאמירתה של טייסת מסוקי הקרב במילואים, שירה אטינג, בתוכנית התחקירים "60 דקות", שבה לצד הריאיון עם אנשי "אחים לנשק" שודר גם ריאיון עם שר המשפטים יריב לוין.
"אחים לנשק", בתוכנית "60 דקות"
(צילום: מתוך "60 דקות" באדיבות סלקום TV)

טכנולוגית הבינה המלכותית עלולה להיות איום על האנושות אראל מרגלית
(צילום: חגי דקל)

בריאיון אמרה אטינג: "אם אתם רוצים טייסים שיטוסו ויטילו פצצות וטילים על בתים בידיעה שהם עלולים להרוג ילדים, חייב להיות להם האמון הגבוה ביותר במקבלי ההחלטות". רון שרף, שהתראיין איתה, הבהיר: "בנוגע לערכי המוסר". אטינג ענתה: "בדיוק".
אליהו התייחס לדבריה, ומבלי לדייק אמר כי "הייתה שם בחורה שדיברה שחיילי צה"ל יורים בילדים. הם עושים דה-לגיטימציה לחיילי צה"ל. לכלכו על מדינת ישראל בפריים-טיים של ארצות הברית, BDS על מלא".
גלאון מנגד אמר: "ראיתי את '60 דקות', אין שם פגיעה בישראל. לקחו אמירה ועשו עליה מניפולציה מכוערת. היא אמרה שכשיוצאים למשימה צריך לוודא שיש גיבוי ממשלתי מלא, כי גם במשימה עלולות לקרות תקלות".
ח"כ אפרת רייטן (העבודה) התייחסה ב-ynet Live להפגנות נגד ראש הממשלה בארה"ב: "הם עושים הכול לפי החוק, שימו לב שאף אחד לא עוצר אותם. אם לא הייתי חברת כנסת והייתי בניו יורק, הייתי מצטרפת לאחת ההפגנות". רייטן התייחסה גם לריבוי ארגוני המחאה, ואמרה כי "מה שמדביק את כל הארגונים זו חרדה איומה ועצומה".
איל נוה, ממובילי "מחאת המילואימניקים" נגד המהפכה המשפטית, שנמצא בניו יורק, אמר בריאיון ל-ynet Live כי "נתניהו מסמל את כל מה שאנחנו לא רוצים במדינה הזו. הוא לא מנהיג, הוא מסית, משקר, משסע וקורע את העם, ומוביל אותנו למלחמת אזרחים". נוה הוסיף כי למוחים נגד נתניהו בארה"ב "יש עוד הפתעות בדרך".
4 צפייה בגלריה
ניר ברקת בבורסה לניירות ערך של ניו-יורק
ניר ברקת בבורסה לניירות ערך של ניו-יורק
דגל ישראל בבורסה לניירות ערך. השר ברקת בניו יורק
(צילום: הבורסה לניירות ערך של ניו יורק)
מי שעוד הגיע לניו יורק הוא שר הכלכלה ניר ברקת, שזכה לכבוד מיוחד בהגיעו לבורסה לניירות ערך (NYSE). השר נעל את המסחר בבורסה הגדולה בעולם בטקס חגיגי, שבמסגרתו דגלי ישראל הוקרנו על המסכים. ברקת, שלצידו עמדה נשיאת הבורסה לין מרטין, זכה לצלצל בפעמון האייקוני המסמן את סגירת המסחר.
השר אמר כי הוא "גאה לעמוד כנציג של מדינת ישראל בבורסה החשובה והגדולה בעולם ולנעול את המסחר. כפי שאמרתי בפגישה עם ראשי הבורסה, מדינת ישראל היא מוקד אסטרטגי עבוד משקיעים, לאור היתרון המובהק שלנו בתחום הטכנולוגי שבו טמון העתיד הכלכלי של העולם. כמשקיע לשעבר, אני אומר לכל המשקיעים באמריקה - השקעה בישראל היא ההשקעה הטובה ביותר שניתן לעשות. מי שישקיע בישראל ירוויח בענק".