מקסוול פרוסט, שיהיה הנציג הראשון של דור ה-Z בקונגרס, סיפר בסוף השבוע שהוא מתקשה למצוא דירה בוושינגטון בגלל מצבו הכלכלי.
פרוסט בן ה-25, מהאגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית, יחל לכהן בקונגרס בינואר וירוויח שכר שנתי של 174,000 דולר. הוא מספר כי עד שיחל לקבל משכורת מהממשל הוא נתון בקשיים וסובל מחובות כתוצאה מהפריימריז ומקמפיין הבחירות שלו. בעבר סיפר כי במהלך המירוץ לאחד המושבים של פלורידה הוא עבד כנהג "אובר" ורק כך הצליח לשלם את החשבונות שלו.
הפוליטיקאי הצעיר סיפר כי הוא התעניין בדירת מגורים בשכונת "נייבי יארד" בוושינגטון, הסמוכה לגבעת הקפיטול. "התרגשתי כי סוף-סוף מצאתי מקום הגיוני בשבילי, שהיה בטווח המחירים שלי", הוא אמר על אותה דירה להשכרה. פרוסט נדרש לספק לחברת הנדל"ן מידע על מצבו בבנק, ולשלם דמי רישום של 50 דולר. חברת הנדל"ן, שאת שמה לא ציין, דחתה את הבקשה שלו אחרי בדיקה. "אמרו לי שהאשראי שלי במצב רע מאוד", סיפר פרוסט.
6 צפייה בגלריה
המפלגה הדמוקרטית מקסוול פרוסט בן 25 נבחר ל קונגרס ב ארה"ב
המפלגה הדמוקרטית מקסוול פרוסט בן 25 נבחר ל קונגרס ב ארה"ב
נבחר לבית הנבחרים בגיל 25 בלבד
(צילום: AP )
"זה לא נועד לאנשים שאין להם כסף", צייץ פרוסט בחמישי על הקשיים למצוא דירה בוושינגטון הבירה – מהערים היקרות באמריקה. מצוקתו מראה את האתגר שנשקף לפוליטיקאים צעירים, או לנבחרי ציבור ללא אמצעים, שצריכים לעבור לבירת ארה"ב - מהערים היקרות באמריקה - ולהסתגל לחיים בה עד שהם מתחילים לקבל משכורת. מנהל הקמפיין של פרוסט, קווין לאטה, אמר בשישי שפרוסט קיבל יותר מ-100 הצעות לפתרונות מגורים זמניים בזמן שהוא ממשיך לחפש דירה.
פרוסט הזכיר שהמחוקקת הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, האישה הצעירה ביותר שנבחרה אי פעם לקונגרס, סבלה ממצב דומה ב-2018 – כשנבחרה לראשונה לכהן בבית הנבחרים, כשהייתה בת 29 בלבד. אוקסיו-קורטז אמרה שהיא לא מסוגלת להרשות לעצמה דירה בוושינגטון לפני שהיא מקבלת משכורת על כהונתה בבית הנבחרים, ותהתה כיצד חברי קונגרס בעלי אמצעים מסוגלים לייצג נאמנה את הציבור אם הם לא שותפים לקשיי היומיום שלו.
6 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות בית הנבחרים מקסוול פרוסט בן 25 פלורידה
ארה"ב בחירות בית הנבחרים מקסוול פרוסט בן 25 פלורידה
קיבל הצעות למגורים זמניים. מקסוול פרוסט
(צילום: AP)
פרוסט, גבר שחור ממוצא קובני, גייס עבור הקמפיין שלו 1.2 מיליון דולר מתורמים ומארגונים פוליטיים, הרבה יותר מכל יריביו, וזכה לתמיכה רשמית מבכירים במחנה הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית, בהם הסנאטורים ברני סנדרס ואליזבת וורן. "זה לא קסם שניצחנו במירוץ", אמר בסוף השבוע פרוסט, והגדיר את המירוץ כ"קשה מאוד". הוא הוסיף: "בשביל הפריימריז הזה עזבתי עבודה במשרה מלאה, בגלל שידעתי שכדי לנצח בגיל 25 אני אצטרך להיות מועמד במשרה מלאה. שבעה ימים בשבוע, בין 10 ל-12 שעות ביום. זה לא 'בר קיימא' או 'נכון', אבל זה מה שהיינו צריכים לעשות".
בקמפיין הרבה פרוסט לדבר על מורשתו הקובנית ועל הרקע שממנו צמח: אמו מסרה אותו לאימוץ אחרי שנקלעה למעגל של פשע, אלימות ושימוש בסמים, וכל זאת בעודה בהיריון ונטולת ביטוח בריאות. אחד מיעדיו הראשיים הוא לקדם את תוכנית ביטוח הבריאות Medicare for All.
6 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות בית הנבחרים מקסוול פרוסט בן 25 פלורידה
ארה"ב בחירות בית הנבחרים מקסוול פרוסט בן 25 פלורידה
הקמפיין של פרוסט בפלורידה
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
ארה"ב מקסוול פרוסט מועמד פלורידה בית הנבחרים קונגרס בחירות האמצע
ארה"ב מקסוול פרוסט מועמד פלורידה בית הנבחרים קונגרס בחירות האמצע
(צילום: AFP STORY BY LEA DAUPLE)
פרוסט, פעיל חברתי שהקדיש חלק גדול מעשייתו למאבק למען הידוק הפיקוח על הנשק, יהיה הנציג הראשון בקונגרס של דור הילדים שנולדו אחרי 1996 – דור שעתיד להפוך לכוח אלקטורלי גדול, ושרוב המשתייכים אליו מזדהים עם הדמוקרטים.