שר הנפט של איראן ג'וואד אוג'י האשים הבוקר (רביעי) את ישראל כמי שעומדת מאחורי פיצוץ שני צינורות גז מרכזיים במדינה. לטענתו, "האויב התכוון לשבש את אספקת הגז של משקי הבית, אך תוך שעתיים טיפלנו במזימה הישראלית שרק פגעה בכמה צינורות".
פיצוץ הענק בצינור הגז בעיר בריחון באיראן

ההאשמה מתפרסמת ימים ספורים לאחר הדיווח ב"ניו יורק טיימס", שלפיו ישראל אחראית לפיצוצים בצינורות הגז באיראן בלילה שבין שלישי לרביעי בשבוע שעבר - שגרמו לשיבושים בזרימת חום וגז בישול למחוזות עם מיליוני תושבים - ובפיצוץ במפעל כימי בטהרן ביום חמישי.
פרשננו רון בן ישי ציין כי תעשיית הנפט והגז של איראן, כולל מפעלים פטרוכימיים שמעבדים את הנפט הגולמי למוצרים סופיים, היא הגורם הכלכלי החשוב ביותר במדינה. הגז לבישול הוא סם חיים יומיומי למשקי הבית באיראן וגם לייצוא שלה. לכן, כשנפגעים צינורות הובלת גז ונפט בשטחה ונפגע מפעל לייצור חומרים כימיים, זו מכה לא רק למשקי הבית ולאזרחים האיראניים אלא זו גם מכה חמורה ליכולתו של המשטר בטהרן להבטיח ביטחון כלכלי יומיומי לאוכלוסייה. לפי בן ישי, מי שביצע את הפיצוצים באיראן ידע זאת. אם זו הייתה ידה הארוכה של מדינת ישראל, ההסבר לכך הוא כמעט מובן מאליו - תגובה על מלחמת השלוחים שמנהלת איראן מול ישראל באמצעות חיזבאללה, החות'ים והמיליציות בעיראק ובסוריה.
הדיווח בניו יורק טיימס התבסס על שני גורמים מערביים, ואסטרטג צבאי המזוהה עם משמרות המהפכה של איראן, אך עד הבוקר נמנעה איראן מלהאשים את ישראל באופן רשמי בפיצוצים. אותו אוג'י אמר לתקשורת האיראנית בסוף השבוע האחרון כי "התוכנית של האויב הייתה לשבש לחלוטין את זרימת הגז בחורף לכמה ערים ומחוזות מרכזיים בארצנו", אך נמנע מלהאשים את ישראל בפיצוצים באופן ישיר. הוא טען שמטרת התקיפה הייתה לפגוע בתשתית האנרגיה של איראן, ולעורר אי-שביעות רצון מבית.
הגורמים המערביים והאסטרטג הצבאי האיראני אמרו כי התקיפות הללו דורשות ידע מעמיק על התשתית של איראן ותיאום זהיר, במיוחד מכיוון ששני צינורות נפגעו במספר מקומות בו זמנית.
התקיפות כוונו כאמור נגד צינורות גז מרכזיים בעיר ספאשהר שבמחוז פארס ובעיר בריחון שבמחוז צ'הארמהאל-בחתיארי, ואירעו בסביבות השעה 1:00 בלילה שבין שלישי לרביעי לפני שבוע. עם זאת, הן השפיעו על לפחות חמישה מחוזות ברחבי איראן. על פי ההערכות, הפיצוצים גרמו להשבתה של כ-15% מאספקת הגז הטבעי באיראן. לפי תיעודים ברשתות החברתיות, תושבים נמלטו מבתיהם בעקבות הפיצוצים - אולם מלבד הבהלה, לא דווח על נפגעים.
גורמים במערב ציינו כי ישראל גרמה לפיצוץ נוסף ביום חמישי, בתוך מפעל כימיקלים בפאתי טהרן, שהרעיד את כל האזור. גורמים מקומיים, עם זאת, אמרו כי הפיצוץ במפעל "נבע מתאונה במיכל הדלק של המפעל". כעת, אומרים הגורמים המערביים, ישראל תקפה בתוך גבולות איראן עם פיצוצים "גב אל גב" שמטרידים את המשטר האיראני.
בחודש ספטמבר האחרון, נזכיר, ראש המוסד דוד ברנע איים באופן פומבי ונדיר כי פגיעה בישראלי או ביהודי "בכל דרך", על ידי טהרן או שלוחותיה, תוביל לפגיעה גם בעומק איראן. "גם נגד מי ששלחו את הטרוריסטים וגם מול מקבלי ההחלטות, מהמבצע ועד לדרג שאישר את הפעולה ליחידות הטרור. אני מתכוון לכך. מחירים אלה ייגבו בדיוק רב, בעומק איראן וגם בלב טהרן", אמר ברנע בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן.