צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום כי סמ"ר עמית פרידמן, בן 19 מאור יהודה, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר עמית פרידמן ז"ל
סמ"ר עמית פרידמן ז"ל
סמ"ר עמית פרידמן ז"ל
(דובר צה"ל)
מתחילת המלחמה ב-7 באקטובר נהרגו 703 חיילי צה"ל, בהם 339 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה ב-29 באוקטובר. על-פי נתוני צה"ל, כיום מאושפזים 25 פצועים קשה בבתי החולים, עוד 167 חיילים שנפצעו בינוני ועוד שישה שנפצעו באורח קל בקרבות.
בכנסת ספדו לסמ"ר פרידמן, בנו של אסף, מנהל ועדת החוץ והביטחון. "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו של בנו של חברנו לעבודה אסף פרידמן, מנהל ועדת החוץ והביטחון, בקרבות בעזה. משפחת הכנסת כולה מרכינה ראש ומשתתפת באבלם הכבד של אסף, רעייתו ליאת והמשפחה".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין, כתב: "בשמי ובשם ועדת החוץ והביטחון, אני מבקש לשלוח תנחומים ולחבק את משפחת פרידמן על נפילת בנם, עמית, בפעילות מבצעית אמש. עמית הוא בנו של מנהל ועדת החוץ והביטחון, אסף פרידמן. בשעתם הקשה, אני מבקש לחזק את ידי המשפחה - ליאת, אסף והבנים, רועי ויובל, ואת חבריו של גיבור ישראל, עמית פרידמן הי"ד. מדינת ישראל כולה מצדיעה לנופלים ותנצור את זכרם לעד".
ביום ראשון הותר לפרסום כי רס"ר (במיל') שלמה יהונתן חזוט, בן 36 מאשדוד, לוחם בגדוד המילואים 9207 בחטיבת "ירושלים" (16), נהרג מפיצוץ מטען בשכונת זייתון בצפון רצועת עזה. בסוף השבוע נהרגו שלושה לוחמי המילואים אביתר עטואר, דניל פצ'ניוק וניתאי מיטודי בפשיטה שהחלה בשכונת זייתון בדרום העיר עזה.