מנהיג חיזבאללה חוסל, ומי שנתן לו חסות במשך שנים ארוכות הועבר ל"מקום בטוח" - אולי מחשש שהוא יהיה הבא בתור. בהודעה ראשונה שפרסם מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אחרי חיסולו של נסראללה, הוא האשים כי "הציונים לא למדו דבר מהמלחמה שלהם בעזה".
1 צפייה בגלריה
עלי חמינאי
עלי חמינאי
חמינאי. הועבר ל"מקום בטוח"
(צילום: AFP PHOTO / HO / KHAMENEI.IR)
חמינאי הבהיר כי איראן לצד חיזבאללה, וכי "גורלו של האזור ייקבע על-ידי כוח ההתנגדות". לדבריו, "הציונים קטנים מכדי להכות בצורה משמעותית במבנה החזק של חיזבאללה. לבנון תגרום לאויב להתחרט". בהודעה שפרסם לא היה אישור רשמי לחיסול נסראללה, ולא היה איום מפורש.
לפי דיווח מוקדם יותר בסוכנות הידיעות רויטרס, גורמים המעורים בנושא אמרו כי מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, "הועבר למקום בטוח עם אמצעי אבטחה מוגברים". הם אמרו זאת זמן קצר לאחר שצה"ל אישר כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה חוסל בתקיפת המפקדה המרכזית של חיזבאללה, אמש ברובע הדאחייה של ביירות.
הרמטכ"ל מפקד על מבצע "סדר חדש"
(צילום: דובר צה"ל )

לדברי אותם גורמים, "איראן נמצאת בקשר קבוע עם חיזבאללה ויתר בנות בריתה באזור כדי לקבוע את 'הצעד הבא' בעקבות חיסול נסראללה".
ברשת "אל-מיאדין" דווח כי הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט האיראני קיימה היום ישיבת חירום כדי לדון בהתפתחויות האזוריות ובתקיפות בדאחייה.