באופן חריג ביותר, ספינת מלחמה של חיל הים הגרמני יירטה הבוקר (חמישי) כטב"ם מול חופי לבנון. משרד ההגנה בברלין מסר כי הקורבטה המכונה "לודוויגסהאפן אם ריין" (Ludwigshafen am Rhein), שפועלת באזור כחלק מכוח שמירת השלום של האו"ם בלבנון (יוניפי"ל), יירטה את הכטב"ם שהתרסק במים - וכי לא נגרם לכלי השיט נזק. "הקורבטה ממשיכה במשימות שלה", מסר דובר המשרד.
1 צפייה בגלריה
Ludwigshafen am Rhein
Ludwigshafen am Rhein
הקורבטה "לודוויגסהאפן אם ריין", ארכיון
(צילום: ויקיפדיה, Mark Harkin)
בסוכנות הידיעות הגרמנית dpa דווח כי התקרית התרחשה בסביבות השעה 7 בבוקר, וכי הכטב"ם הופל באמצעות "מערכת הגנה" - שזהותה לא צוינה. לפי הדיווח, מדובר בתקרית ראשונה שבה מעורבת הקורבטה הזו כבר שנים ארוכות - ויירוט כטב"ם על ידי כוח אחר מלבד ישראל גם כן לא לא זכור.
ב-dpa דווח שהכטב"ם יורט צפונית-מזרחית לא-נאקורה, הרחק מהחוף וב"קרבה מיידית" לספינה. חלקים ממנו חולצו אחרי שהתרסק בים וכעת נבחנים. גרמניה מספקת לכוח יוניפי"ל את הקורבטה שכעת יירטה את הכטב"ם, שבה כ-60 אנשי צוות לצד חיילים נוספים.
התקרית מגיעה כשברקע הזעם בעולם על ישראל בעקבות תקריות של פגיעה בפקחי יוניפי"ל במסגרת הקרבות בתמרון הקרקעי המצומצם בדרום לבנון - פגיעות שבצה"ל מדגישים כי אינן מכוונות, חרף ההאשמות קשות שמשמיעים בימים האחרונים באו"ם ולפיהן הירי נעשה בכוונה תחילה. בישראל קוראים שוב ושוב לפינוי עמדות יוניפי"ל בגבול חמישה ק"מ צפונה, אבל באו"ם מסרבים לכך בתוקף חרף הסכנה לחיילים הזרים.