בעקבות מכת המנע בלבנון, שר הביטחון יואב גלנט הודיע על "מצב מיוחד" בכל הארץ ופיקוד העורף קבע הנחיות חדשות - שבמסגרתן מגוש דן צפונה ניתן לצאת לעבודה ולקיים פעילות חינוכית רק אם יש מרחב מוגן. חמש שעות אחר כך, הן הוסרו - ונשארו בתוקף רק ביישובי קו העימות והגולן.
לפי ההנחיות שהוטלו בבוקר ועליהן הודיע דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הייתה מותרת התקהלות של עד 300 איש. אלו כאמור הוסרו בסביבות השעה 12:30, לאחר הערכת מצב שקיימה צמרת צה"ל. במקביל, גם שיבושי ה-GPS שחלו מהבוקר גם במרכז הארץ הסתיימו.
בכל מקרה, בצפון נערכים להמשך האש מלבנון: בחיפה נפתחו מקלטים ובוטלו אירועים, והלימודים במוסדות האקדמיים הושבתו. בכינרת, נופשים התבקשו להתפנות עקב סגירת החניונים.
נופשים מתפנים מהכינרת
(צילום: מג'ד עבאס, איגוד ערים כינרת, יהונתן דהן)

2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
(צילום: דובר צה"ל)
הצהרת דובר צה"ל לאחר מתקפת המנע ומטחי חיזבאללה
(צילום: דובר צה״ל)

2 צפייה בגלריה
חופי הים הריקים של חיפה
חופי הים הריקים של חיפה
חופי ים ריקים מאדם בחיפה, הבוקר
(צילום: דוברות עיריית חיפה)
בכינרת, פקחים וצוותי חופי איגוד ערים כינרת ביקשו מהנופשים להתפנות, עקב ההחלטה לסגור את החניונים בשל המצב. "כולנו מבואסים, התכוננו לחופש הזה במשך חודשים", סיפר ל-ynet יהונתן דהן (26) ממושב אחיעזר, שהגיע עם אשתו כהכנת השטח לקראת בילוי משפחתי. "היו אמורים להיות כאן עשרות בני משפחה. ישנו טוב עד 7:00, ורק אז התעורננו מהכרוז שהודיע לכולם לעזוב. ניסינו להבין מה קרה והפקחים הסבירו לנו באדיבות שהמצב הבטחוני מחייב שנעזוב".
קובי רובין מתל אביב, שהגיע לנפוש בחוף גופרה שבכינרת עם משפחתו ונאלץ לחזור חזרה למרכז, סיפר: "התחושה היא של תבהלה. התכוננו לבילוי הזה שמונה חודשים, הזמנו את השטח כבר בחנוכה, היינו אמורים להיות כאן יותר מ10 מבוגרים וילדים. אנו מקיימים את מסורת הבילוי הזו כבר 12 שנה, וזו הפעם הראשונה שהרסו לנו. התעוררנו ב-4:00 בבוקר בגלל רעש המטוסים וההתקפה על הגולן. כשהודיעו לנו שאנו צריכים לעזוב, התחלנו לקפל".
פורסם לראשונה: 05:36, 25.08.24