(צילום: ירון ברנר)

יומיים אחרי המטח מרצועת עזה, שבמהלכו רקטות חדרו את ההגנה האווירית ופועלים מסין נפצעו, פרסמו בחיל האוויר את התחקיר הראשוני של פעילות מערכת כיפת ברזל ואמרו כי הייתה בעיה טכנית במערכת באותו יום.
לדבריהם, הבעיה טופלה מיידית ולא חזרה במהלך הלילה, אז נורו עשרות רקטות נוספות מהרצועה. הם אמרו כי אף שבמטח הראשון יורטו רק שש מעשר הרקטות שלא נפלו בשטחים פתוחים, בסיכום היממה אחוזי יירוט כיפת ברזל עמדו על 90.5 אחוזי יירוט.
תיעוד שיגור כיפת ברזל, במהלך סבב הלחימה הקצר

בסך הכול, 104 רקטות נורו בסבב הקצר האחרון מעזה, 24 מהן יורטו. 48 מהרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, 24 נפלו בשטחי הרצועה ו-11 נפלו בים. במטח הרקטות שנורה ביום שלישי בצהריים לעבר העוטף זוהו 26 שיגורים. 16 רקטות התפוצצו בשטח פתוח, 6 יורטו - וארבע נוספות התפוצצו בשטח בנוי, ואמורות היו להיות מיורטות.
במבצעים בעבר הציגה כיפת ברזל יכולות חסרות תקדים. מול מטחים של כ-1,100 שיגורים מעזה במבצע "עלות השחר" רשמה המערכת שיעור הצלחה של 96% ביירוטים - השיעור הגבוה ביותר עד היום תוך כדי מבצע צבאי.
מאז, נראית ירידה מסוימת בשיעור ההצלחה של הכיפה. בהסלמה האחרונה בצפון, שכללה ירי של 34 רקטות מלבנון, אמורה הייתה המערכת ליירט 28 רקטות - ולאפשר לשש נוספות להתפוצץ בשטחים פתוחים. בפועל, שלוש רקטות לא יורטו - ושיעור ההצלחה ביירוטים עמד על 92%.
כיפת ברזל אמורה הייתה להיות ערוכה לירי מעזה שלשום, נוכח התרעה מודיעינית מקדימה שהייתה בצה"ל. ההיערכות המקדימה הייתה בשיאה, וכפי שהוכח - לפספוס של יירוט יש מחיר כבד של פגיעה בנפש, בדמות פציעתם של שלושה פועלים מסין באורח בינוני וקל.