3 צפייה בגלריה
עמדת בדיקת קורונה בבת ים
עמדת בדיקת קורונה בבת ים
עמדת בדיקת קורונה בבת ים
(צילום: עמית הובר)
521 בני אדם אובחנו אתמול עם נגיף הקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות מהבוקר (ד'). אתמול נרשם שיא שלילי במספר המאומתים מאז חודש מרץ עם 501 מאומתים ביממה. בנוסף, לאחר שמספר החולים במצב קשה שמר על יציבות מסוימת בימים האחרונים, ביממה האחרונה הוא עלה וכעת ישנם 40 חולים במצב קשה לעומת 33 אתמול. 17 חולים במצב קריטי ו-16 מונשמים.
מנגד, מספר המתחסנים במנה ראשונה אתמול היה הגבוה ביותר בשבועות האחרונים, ועמד על 17,653. במקביל התחסנו 3,179 במנה שנייה.

לאחר שהדיון בקבינט הקורונה הסתיים אמש ללא הכרעה בעקבות ההצבעות והלילה הלבן בכנסת, השרים יתכנסו שוב בשעה 12:30 במשרד ראש הממשלה בירושלים.

ניצן הורוביץ מדבר על העלייה בתחלואת הקורונה
(צילום: בראל אפרים)

3 צפייה בגלריה
בזמן ההפסקה
בזמן ההפסקה
הדיון בקבינט הקורונה הופסק, הנוכחים שנותרו עברו לצפות במשחק חצי גמר היורו
קבינט הקורונה היה אמור לקבל אתמול החלטות על הגבלות חדשות בעקבות השלכות ההתפרצות המחודשת בישראל, אולם כפי שצוין, בגלל הימשכות ההצבעות במליאת הכנסת בסוגיות שונות - הדיון הופסק מבלי לקבל החלטות חדשות.
לפני כינוס הקבינט המליץ משרד הבריאות על חובת בידוד להורים מחוסנים וחובת בידוד לחוזרים מחו"ל גם ממדינות רבות שלא מוטלת עליהן אזהרת מסע חמורה. במקביל פורסמה במצגת רשימת ההמלצות לפעולה, על רקע העלייה בתחלואה.
ההמלצות של משרד הבריאות כוללות בין היתר חובת בידוד גם למחוסנים ומחלימים שנמצאים במגע הדוק עם חייב בידוד (למשל הורה לילד בבידוד), וחובת בידוד לחוזרים מחו"ל לפחות מ-20 מדינות. על-פי אופציה אחת, חובת הבידוד - שכוללת גם מחוסנים ומחלימים - תוטל על השבים ממדינות בסיכון מירבי ממדינות עם אזהרת מסע חמורה. לפי האופציה השנייה שמוצעת לשרים, רק לחוזרים ממדינות "לבנות" לא תוטל חובת בידוד.
3 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה בתל אביב
חיסוני קורונה בתל אביב
ארכיון
(צילום: AFP)

שיעור המתחסנים בחברה הבדואית נותר נמוך

בינתיים, בעוד שברחבי ישראל מבצע החיסונים מתחדש, בחברה הבדואית בכלל ובנגב בפרט שיעורי ההתחסנות ממשיכים להיות נמוכים באופן משמעותי לעומת יתר האוכלוסייה – ולא רק בקרב צעירים.
שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר אתמול בנגב והתייחס לנושא: "אנחנו צריכים להעלות את שיעור ההתחסנות בחברה הבדואית, ובמיוחד בקרב מבוגרים", אמר השר. "החיסונים זמינים לכל אחד, לא צריך לחכות אפילו יום. אנחנו במשרד הבריאות מוכנים להעמיד ניידת חיסונים בכל מקום שתגידו".
לפי הנתונים, שיעור המתחסנים ביישוב חורה מגיל 12 ומעלה עומד על 28%, בכסייפה 24% בלבד, ובלקיה 33%. מנגד, ברהט 49% ובתל שבע 36%. לשם השוואה, בתל אביב יפו שיעור המתחסנים עומד על 61.9%, בחיפה 64.8, בהרצליה 68.2% ובבאר שבע, מרחק נסיעה קצר ממרבית יישובי הפזורה – שיעור המתחסנים עומד על 63.8%.