ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר היום (שני) ב-ynet radio כי חרף הבהלה בציבור בעקבות תוצאות הבחירות, ראשי הערים לא יאפשרו כל שינוי בסטטוס-קוו הקיים היום בענייני דת ומדינה - ולא צפויים שינויים כלשהם. "אנחנו, ראשי הערים, קובעים מה יהיה בערים", אמר.
1 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
"לטפל בהקמת המשמר הלאומי". חיים ביבס
(צילום: יריב כץ)
"שום דבר בערים לא ישתנה בגלל חילופי השלטון, כי אין אחד שיכול לשנות. אלה דיבורים של אנשים מנותקים", הוסיף ביבס. "במקום שגרים בו חרדים, לצורך העניין, אף אחד לא יעשה כלום ואיש לא ייפגע. המנהיגות המקומית תקבע מה יהיה, ואין להם למעלה השפעה חוץ מלייצר דם רע".
"אם יש עיר פלורליסטית מתקדמת, שמקדמת את כל הזרמים ושומרת על כולם עם 'חיה ותן לחיות' ו'ואהבת', נראה לך שמישהו יכול לשנות את זה?", הוסיף ביבס. "אין אחד שיכול לשנות, לא לצד זה ולא לצד אחר. לכן כל הדיבורים האלה מיותרים".
ביבס גם התייחס לנושא הביטחון האישי, שהיה מרכז גם במהלך מערכת הבחירות. "צריך לטפל בהקמת משמר לאומי", אמר ביבס ביחס להחלטה שהתקבלה עוד בימי הממשלה הקודמת. "אם לא יהיה פה משמר לאומי עם חטיבה צפונית, דרומית ומרכזית, העם ישלח את הנבחרים הביתה. המשילות צריכה לחזור מיד בדרום, בצפון, בגליל, בנגב ובמרכז. זו לא בעיה רק של המגזר, השריפה הגיעה גם אלינו. מי שאמר דברים ולא יעשה אותם - יילך הביתה".