התיירים שיגיעו הקיץ לעיר הנופש הפולנית הל כבר לא יעשו זאת באוטובוס מספר 666: בעקבות תלונות של ארגונים קתוליים, חברת האוטובוסים המקומית החליטה לשנות את מספר הקו ל-669.
לעיר הל (כמו המילה "גיהינום" באנגלית) מגיעים מדי קיץ תיירים מרחבי העולם. היא נמצאת לחופי הים הבלטי, וידועה בחופים וביער שלה. למרות ההבדל באיות של העיר ושל המילה האנגלית לגיהינום (Hel לעומת Hell), השם משעשע את התיירים שמגיעים לנפוש בה והפך אותה לאטרקציה.
2 צפייה בגלריה
פולין אוטובוס 666 לעיר הל
פולין אוטובוס 666 לעיר הל
האוטובוס לעיר הל. האיות לא זהה, אך הקהל השתעשע מ"נסיעה לגיהינום"
ב-2006 החליטה חברת האוטובוסים המקומית, PKS Gdynia, כי המספר של האוטובוס שנוסע בכביש המהיר לעיר הל יהיה 666 – "מספרה של החיה" בברית החדשה, והמספר שמזוהה עם השטן. החברה האמינה כי המספר יביא לאזור תיירים מרחבי העולם. התקשורת הפולנית דיווחה כי היו נוסעים שנסעו להל רק כדי לספר שהם "עלו על אוטובוס מספר 666 לגיהינום".
בחברת האוטובוסים המקומית אמרו כי במשך קרוב לעשור קיבלה הנהלת החברה מכתבים משמרנים ומארגונים דתיים, שדרשו ממנה לשנות את מספרו של קו האוטובוס לעיר הל.
2 צפייה בגלריה
חוף העיר הל ב פולין
חוף העיר הל ב פולין
רצועת החוף של הל
(צילום: רויטרס)
ב-2018 הארגון הקתולי "פרונדה" אמר כי השימוש במספר 666 הוא "טיפשות שטנית". לפי הארגון, הגיהינום מייצג "מוות וסבל נצחי. אפשר לצחוק על מציאות כזאת רק אם לא מבינים אותה".
המספר של הקו יוחלף ב-25 ביוני. התקשורת המקומית דיווחה כי בפולין מורגשת אכזבה משינוי המספר, ובחברת האוטובוסים לא פוסלים אפשרות להחזרת המספר הישן - אם הקהל ידרוש זאת.