1 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
טרגדיה בגן הילדים בקפריסין. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
טרגדיה בגן חב"ד בקפריסין: ילד כבן שנתיים להורים ישראלים מגן חב"ד בעיר לימסול שבקפריסין נפטר אתמול בלילה, לאחר שחלה במחלת חום ופריחה עם חשד לחיידק המנינגוקוק. כך נודע ל-ynet.
ילדים נוספים בגן הישראלי שבאי הסמוך חלו גם הם במחלת חום. מצבה של אחת מהם, אף היא כבת שנתיים, מוגדר קשה. הילדה, גם כן בת להורים ישראלים, תוטס הערב לבית החולים שיבא, שם תאושפז במחלקת הטיפול נמרץ ילדים.
הילד שנפטר הועבר אתמול מלימסול לבית חולים בניקוסיה, עבר פעולות החייאה ומותו נקבע הלילה. יתר הילדים בגן יעברו בדיקות להימצאות החיידק וכן בדיקות קורונה.
פרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, אמר כי בשלב זה אין אבחנה של הגורם למחלה. לדבריו, "אחת המחלות שיכולות לגרום למחלה קשה ומהירה היא דלקת קרום המוח, שחיידק המנינגוקוק הוא אחד הגורמים לה. ההדבקה היא הדבקה טיפתית, כך שילדים שנמצאים במגע קרוב - כמו בגן - יכולים להדביק אחד את השני".
לדברי פרופ' לשם, "התסמינים המרכזיים הם מחלת חום, פריחה ולעיתים טשטוש הכרה וקשיון עורף (מצב בו העורף מתקשה, ויכולת התמרון שלו נפגעת מאוד, א"י). מדובר על מחלה נדירה אך יש כמה מקרים שמתרחשים בישראל מידי שנה".
פרופ' אייל לשם"הפתרון - חיסונים". פרופ' לשםצילום: אלבום פרטי
פרופ' לשם הדגיש כי למחלה יש חיסון, וחלק מהקופות אף מציעות אותו בתוכניות הביטוח המשלים - לצד כוונה להכניס אותו לחיסונים הכלליים. "מדובר על לפחות שתי מנות חיסון", אמר. "הטיפול למנינגוקוק הוא אנטיביוטיקה, ונותנים אותה מהר ככל האפשר. יש לפנות את המאובחנים עם החיידק למיון כמה שיותר מהר, ולהודיע למשרד הבריאות מכיוון שמתבצעת חקירה אפידמיולוגית. לעיתים נותנים אנטיביוטיקה למניעה לאלו שבאו במגע עם החולה כדי למנוע מחלה".
הוא הוסיף: "ישנם עוד גורמים למחלות קשות בילדים שגם עושים מחלות קשות וזיהומים ויראליים שיכולים לגרום למחלה קשה ומוות. חשוב להקפיד על חיסוני הילדות כמו שמומלץ, הם מונעים את רוב הגורמים הקשים הללו. חיסוני הילדות הם הכלי הטוב ביותר למנוע מקרים טראגיים כאלו".