הסוהרת שהתלוננה על אונס מספרת
(צילום: נדב אבס)

התפתחות בפרשת "הסרסור בסוהרות" בכלא גלבוע מחזקת את אמינות החיילת לשעבר שהתלוננה כי נאנסה לפני כמה שנים על ידי אסיר ביטחוני: ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי שתי חיילות ששירתו איתה באותה תקופה מסרו עדות במשטרה וסיפרו כי גרסתה מדויקת.
החיילות אותרו על ידי רפ"ק סתיו לובין מיחידת להב 433. החלק המשמעותי בעדותן הוא בכך שהחיילת סיפרה להן, עוד בתקופה ששירתו יחדיו, כי האסיר מבצע בה מעשים מגונים. לדבריהן, היא גם סיפרה להן בדמעות כי דיווחה על כך למפקדיה, אבל הם התעלמו מתלונותיה. החיילת עצמה איננה זוכרת כעת כי שיתפה את חברותיה במצוקותיה. "לא אגיד לחוקרים מה שאני לא זוכרת בוודאות", אמרה אתמול (ראשון). "הדחקתי באופן כזה שאני לא זוכרת ששיתפתי סוהרות נוספות במקרה".
אחת החיילות שהעידו סיפרה אתמול: "אני זוכרת שהיא שיתפה אותי במה שהאסיר הביטחוני עשה לה, ואני מאמינה לה. רק מי שהיה בכלא גלבוע ומכיר את הדמויות והאווירה מבין כי מה שהיא מספרת זו אמת לאמיתה. לי אין ספק שהיא נאנסה שם".
1 צפייה בגלריה
 החיילת שלפי החשד נאנסה
 החיילת שלפי החשד נאנסה
החיילת שלפי החשד נאנסה
(צילום: נדב אבס, EPA)
אתמול נערך במשרדי יחידת להב 433 עימות דרמטי בין החיילת לבין האסיר הביטחוני, ששמו אסור בפרסום. הוא נמשך כשעה ובמהלכו היא הטיחה בו בכאב: "אנסת אותי", בעוד הוא מחייך בלגלוג. "אתה בא אליי בחלומות ובסיוטים כבר שבע שנים", זעקה. הוא השיב: "אני אמשיך לבוא בסיוטים שלך".
כאשר הסוהרת הילה (שם בדוי) טענה שהוא פגע מינית בסוהרות נוספות, אמר: "את משקרת עכשיו בגלל שאת מקנאה שהיו חיילות וסוהרות אחרות שכן נגעתי בהן, ואותך לא רציתי. לכן את ממציאה הכל". היא ענתה: "תפסיק לשקר, מי מהקצינים אישר לך לאנוס אותי?". בתום העימות אמרו גורמים במשטרה כי העימות חיזק את גרסתה וכי ברור שהאסיר משקר.
האסיר הביטחוני, שכלוא בהפרדה בכלא איילון, איים בימים האחרונים כי אם לא יוחזר לתאו בכלא רימונים יפתח בשביתת רעב. בשב"ס אמרו כי הם אינם מושפעים מאיומים מסוג זה.
החקירה בפרשת "הסרסור בסוהרות" מתמקדת במקרים שהתרחשו לכאורה בכלא גלבוע בין השנים 2014 ל-2017. לפי החשד, קצינים נענו לדרישת האסיר הביטחוני והעבירו לאגף שלו סוהרות לפי בחירתו, שבהן הוא ביצע מעשים מגונים בידיעתם של בכירים בכלא. החקירה נמשכת, ונחקר חשד כי אסירים ביטחוניים נוספים התנכלו גם הם לסוהרות.
פרקליטתה של הסוהרת לשעבר, עורכת הדין קרן ברק, מסרה: "אני מקווה שהגורמים המוסמכים יבינו שמה שהיה פה זה אונס, וימצו את הדין לא רק עם האסיר אלא גם עם מפקדים ששירתו אז".