סאגר אבו גאנם, תושב רמלה שנעצר בסוף השבוע בחשד למעורבות בתאונת דרכים קשה במעורבות כמה בני אדם, ברח הלילה (בין ראשון לשני) מבית החולים אסף הרופא, שם אושפז. אבו גאנם ברח מתחת לאפו של שוטר שהוצב לשמור עליו, ובמשטרה פתחו בסריקות אחריו.
2 צפייה בגלריה
בית החולים אסף הרופא לאחר סיום שביתת עובדי המשק
בית החולים אסף הרופא לאחר סיום שביתת עובדי המשק
ארכיון
(צילום: המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא)
2 צפייה בגלריה
החלטה לשחרר את העצור שברח מכבילה באזיקים בשל מצבו הרפואי
החלטה לשחרר את העצור שברח מכבילה באזיקים בשל מצבו הרפואי
ההחלטה לשחרר את העצור מאיזוק
כבילתו של העצור למיטת בית החולים הוסרה הלילה בעקבות עתירה של סנגורו, שבה טען כי מצבו הרפואי לא מאפשר לכבול אותו. השופט קיבל את העתירה והורה להסיר את כבילתו בניגוד לעמדת המשטרה.
התאונה שבה היה מעורב אבו גאנם התרחשה שלשום קרוב לחצות ברחוב יוסף קלוזנר ברמלה. גבר בשנות ה-40 לחייו נפצע באורח קשה בתאונה, נערה בת 14 וצעיר בן 19 נפצעו באורח בינוני ועוד ארבעה נפצעו באורח קל.
במשטרה טענו בפני בית המשפט כי "מעשיו של החשוד מעידים כי עשה הכול כדי להימלט ממעצר, ועל כך תעיד התוצאה שבה נפגעו מספר לא מועט של אנשים כתוצאה מבריחתו. פציעת האנשים יחד עם בריחתו הפרועה מעידה על מסוכנות גבוהה באופן מובהק". עוד ציינו בפני השופט: "משטרת ישראל החליטה לשמור על החשוד עם זקיף בשל מסוכנות והחשש מבריחה זו. כבילתו היא חלק מהמאמצים להשאירו תחת מעצר".
טל גלאוןטל גלאון


השופט אביב שרון מבית משפט השלום בכפר סבא, כאמור, החליט להסיר את האיזוק לנוכח מצבו הרפואי של העצור. "נוכח העובדה שממילא הוצב זקיף ליד מיטתו, אני מורה על הסרת כבילתו של החשוד", קבע. "במידה שהחשוד יסכן את הזקיף או אזרחים אחרים, כמובן שניתן יהיה להחזיר את הכבילה".
המשטרה מסרה כי העצור ניסה לברוח משוטרים אחרי תאונת הדרכים שבה היה מעורב, דבר שעשוי היה להוות עדות נוספת לחשש שיברח מבית החולים. "שוטר שנכח סמוך לחדרו של העצור הקפיץ כוחות נוספים המבצעים בשעה זו סריקות במבנה ומחוצה לו", מסרו עוד במשטרה.
מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, הורה למנות קצין בודק לבחינת נסיבות האירוע. בחיפושים אחר העצור שברח מעורבים שוטרים שסורקים את האזור, לצד פעילות טכנולוגית.
סנגורו של החשוד, עו"ד טל גלאון, מהסנגוריה הציבורית, מסר כי "המשטרה צריכה לעשות בדק בית, איך עצור נמלט כשיש שוטר ששומר על חדרו האשפוז? ראוי לבחון את התנהלות השוטר שנדרש לשמור על החשוד, ולחדד את ההנחיות לשוטרים שאמונים על שמירה על עצורים".