בסוף השבוע הראשון של אוקטובר 2023, לפני השבת ששינתה את חייהם, ואת העולם של כולנו, ירדו שלומי זיו, אביב אליהו ואחיו הקטן ינאי דרומה לפסטיבל הנובה ליד קיבוץ רעים. שלומי, שעבד באבטחת המסיבה, נסע לעבוד יחד עם אביב - מנהל הביטחון בנובה. ינאי הגיע לבלות עם חברים. שלושתם קרובי משפחה שגדלו יחד, שמרו על קשר יומיומי והיו מעורבים איש בחייו של רעהו.
מתקפת חמאס על הנגב המערבי שהחלה ב-7 באוקטובר ב-6:29 בבוקר הפרידה בין השלושה באכזריות: אביב נרצח, שלומי נחטף לעזה והוחזק בה עד שחולץ באוגוסט במבצע ארנון, וינאי הסתתר והצליח להינצל.
2 צפייה בגלריה
שלומי זיו וינאי אליהו ניצולים ממסיבת הנובה ברעים
שלומי זיו וינאי אליהו ניצולים ממסיבת הנובה ברעים
"להנציח את אביב". שלומי זיו (מימין) וינאי אליהו
אתמול (שישי), ביום הולדתו של ינאי ה-24, ובפעם הראשונה מאז טבח 7 באוקטובר, הם הצליחו לסגור מעגל קטן. ינאי ביקש משלומי להצטרף אליו למסיבה כדי לחגוג איתו, שוב בסוף השבוע ושוב בדרום הארץ, רק שהפעם השמחה ליוותה אותם עד ששבו בבטחה לבתיהם.
"בימים חמישי ושישי לפני המסיבה היה לי קשה", סיפר שלומי (40) ל-ynet. "כל הסיטואציה החזירה אותי אחורה, לשם. שוב לנסוע לדרום, שוב להגיע למסיבה. אבל היה לי חשוב לסגור את המעגל הזה. גם מבחינתי האישית וגם עבור ינאי, כדי לשמוח איתו באמת, שהוא ייהנה, וגם כדי להנציח את אביב - אבל בריקוד ובשמחה. ובאמת, היה מדהים".
הצלחת לרקוד? להרגיש שמחה? "כן, מאוד. היו שם משוחררים נוספים ועוד אנשים מאותה שבת. אולי גם הם ביקשו לסגור את המעגל הזה. מה שכן – הסתכלתי כל הזמן בשעון. רציתי לעבור את השעה 6:29 בלי אזעקות ובלי כל הרע שקרה. המסיבה הייתה בארגון ההפקה של הנובה. הם עושים דברים גדולים ומדהימים במסגרת ההנצחה ובכלל".
2 צפייה בגלריה
אביב אליהו ז"ל, נרצח בשבעה באוקטובר במסיבת הנובה ברעים
אביב אליהו ז"ל, נרצח בשבעה באוקטובר במסיבת הנובה ברעים
אביב אליהו שנרצח ב-7 באוקטובר במסיבת הנובה
מירן, אשתו של שלומי, מוסיפה: "ינאי הוא האח הקטן של כולנו. הוא אהוב ליבי. הוא היה בכיתה ג' כשהתחתנו ותמיד אמרתי לו שגם את הירח אני אוריד בשבילו. למסיבה בנובה בשנה שעברה הוא הגיע ביום שישי בלילה, יום אחרי שלומי ואביב. בתוך כל האירועים הקשים הוא היה בחמ"ל וטיפל בפצועים. הוא ניסה ליצור קשר עם אביב – שאמר לו להגיע לאזור מסוים שהיה בו קרוואן. בדיעבד, ינאי כבר היה במסלול הבריחה וטוב שכך כי כל האזור נפגע ואולי הוא לא היה שורד. באיזשהו שלב אביב הפסיק לענות לו והוא התעלף. הוא הבין שמשהו רע מאוד קרה. הוא קפץ לרכב יחד עם חברים והם נסעו לכיוון בסיס רעים. כשירו עליהם הם שינו כיוון והצליחו להגיע לנתיבות".
איך הרגשת כשהם נסעו למסיבה, שוב? "חששתי, זה החזיר אותי אחורה. אבל נשמתי ונרגעתי. אמרתי לעצמי - שילכו, שייהנו, שיתפרקו. אני סומכת על שלומי לחלוטין. הבנתי אותו ותמכתי בו. התמונה של שלומי וינאי משם היא אחת מתמונות הניצחון הגדולות שלנו. הם עברו את 6:29 בבוקר וראו את הזריחה שלא הצליחו לראות לפני שנה".