משפחות חטופים ומאות פעילים יצאו הבוקר (שישי) משורש לכיוון ירושלים, על כביש 1, כחלק מהצעדה למען עסקת חטופים. מדובר ביומה השלישי של הצעדה בת ארבעת הימים שהחלה בתל אביב. אתמול יצאו המפגינים מלטרון, וצעדו על כביש 1 עד לאזור מושב שורש, שם העבירו את הלילה.
עינב צנגאוקר מדברת בצעדת משפחות החטופים
(צילום: מטה משפחות החטופים)

המפגינים קראו בין השאר "די להרג, די לשכול, החטופים מעל הכול", וכן "זה הזמן, זו השעה, להציל כל חטופה". מספר המשתתפים בצעדה הנוכחית לירושלים קטן בהשוואה לצעדות אחרות שהיו לבירה.
עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה הבוקר לפעילים: "אני מרגישה כאילו אנחנו כבר מכירים המון-המון זמן, ואני מחשיבה את עצמי חברה של כל אחד ואחת מכם. ביחד אנחנו נצעד לירושלים עד למשרד ראש הממשלה ובמוצאי שבת נקים מפגן תמיכה ענק בעסקה. אנחנו מגיעים לירושלים כדי להראות ולהגיד לראש הממשלה: אנחנו לא ניתן לך לטרפד את העסקה הזו. אנחנו דורשים ממך להחזיר את החטופים הביתה, גם במחיר הפסקת המלחמה. הדרג הביטחוני שלך אומר את המסרים האלה. אנחנו לא נוותר על אף חטוף. נילחם על כל אחד ואחת מהם, ונילחם למען עתיד טוב יותר של מדינת ישראל ושלנו כחברה".
4 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים
צעדת משפחות החטופים
עינב צנגאוקר לצד פעילים בצעדה בעד עסקת חטופים
(צילום: לירן תמרי)
4 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים
צעדת משפחות החטופים
צעדת משפחות החטופים
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
4 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים
צעדת משפחות החטופים
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
לצד צנגאוקר צועדים קרובי חטופים נוספים, ובהם דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט; יפעת קלדרון, בת דודו של החטוף עופר קלדרון שילדיו שוחררו מהשבי; אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר; שחר מור, שדודו אברהם מונדר נמצא בשבי, ויהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן.
אל הצעדה לירושלים הצטרפו היום עשרות פעילים מהמגזר הדתי ביוזמת תנועת "השמאל האמוני". הפעילים, שהתכנסו בחניון שורש ויצאו לצעדה עד גשר חמד, הופיעו בחולצות שעליהן הכיתוב "אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים".
4 צפייה בגלריה
פעילים דתיים מ"השמאל האמוני" הצטרפו לצעדה
פעילים דתיים מ"השמאל האמוני" הצטרפו לצעדה
פעילים דתיים מ"השמאל האמוני" שהצטרפו לצעדה
אתמול הודיעה לשכת ראש הממשלה כי משלחת בהובלת ראש השב"כ, ביחד עם נציגי צה"ל, תצא לקהיר להמשך שיחות המשא ומתן. משלחת המו"מ שבה שלשום בלילה מדוחא, מפסגה מרובעת עם המתווכות. במפגש דנו בפרקי העסקה להשבת החטופים והדרכים ליישום המתווה, תוך הבטחת כל יעדי המלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישות עם צוות המשא ומתן.
ב"וושינגטון פוסט" דווח מוקדם יותר מפי בכיר אמריקני כי ישראל וחמאס הסכימו לתוכנית ל"ממשל ביניים" שתתחיל בשלב ב' לעסקת חטופים והפסקת אש, שבו שני הצדדים לא ישלטו ברצועת עזה. לפי המתווה, את הביטחון לרצועה יספקו כוחות שיאומנו על-ידי ארצות הברית, בגיבוי מדינות ערביות מתונות וקבוצה נוספת של כ-2,500 איש שמשתייכים לרשות הפלסטינית, שכבר "נבדקו על-ידי ישראל".