לאחר שלפני כחודשיים הובטח ללוחמים בחטיבת הנח"ל ברצועת עזה כי לא יצטרכו לשלם על ציוד שאבד או נשחק בתוך הרצועה, הלוחמים המופתעים גילו בתלוש המשכורת שקיבלו בחודש מרץ כי ירד להם סכום של מאות שקלים על הציוד - למרות שמפקד החטיבה כבר הורה להימנע מהחיוב. לאחר פניית ynet ו"ידיעות אחרונות" לדובר צה"ל, נמסר כי בשל תקלה טכנית לא היה ניתן לבטל את החיוב אך הוזן ללוחמים זיכוי מבעוד מועד לחודש אפריל. עם זאת, גם בתלוש של חודש אפריל לא הוזן הזיכוי המובטח.
1 צפייה בגלריה
  פעילות הכוחות ברצועת עזה
  פעילות הכוחות ברצועת עזה
לוחמי חטיבת הנח"ל ברצועה. "במקום לדאוג לילדים, אנחנו צריכים לקבל טלפונים שהורידו להם כסף מהמשכורת"
(צילום: דובר צה"ל )
"החיילים האלו מחרפים את נפשם כבר חצי שנה ונלחמים למען המדינה ו'כאות תודה', מורידים להם מהשכר על ציוד שהוא אפילו לא ציוד לחימה. כל שקל במשכורת חשוב להם. זו חוצפה", אמרה מיכל, אימו של אחד הלוחמים. האם הסבירה כי סכום ההורדה שווה לכרבע מהמשכורת של בנה: "הוא מקבל משכורת של לוחם בגובה של כ-2,000 שקלים, והורידו לו 560 שקלים על אובדן ציוד. הבן שלי היה בשוק. הוא לא הבין. מדובר על כפפות, כובע צמר, ומכנס ב'. זה הכי שולי בעולם. כמה כבר עולה כפפות ומצנפת?".
לדברי מיכל, "זה כמו לקחת סכין ולסובב אותה. הילד שלי, שנמצא בבית אחרי ניתוח, אמר 'במקום להגיד תודה על זה שאנחנו נלחמים על החיים שלנו ומאבדים חברים, אתם מורידים לנו כסף על דברים שלא החזרנו בלחימה'. הילדים שלנו האמינו כשאמרו להם שלא יגבו מהם את הכסף מהמשכורת, בטח לא כשהם לוחמים בעזה. במקום לדאוג לילדים, אנחנו צריכים לקבל טלפונים שהורידו להם כסף מהמשכורת".
לפני כחודשייים, חלק מלוחמי הנח"ל ,שיצאו מעזה כדי להתחיל קורס פיקודי, קיבלו זימון למת"ש (משפט תשלום), ובמקביל הוחתמו מבעוד מועד על טופס התשלום שבו צוין כי הסכומים ירדו להם כבר מהמשכורת הקרובה. לאחר פניית ynet, צה"ל הודיע אז כאמור כי מפקד החטיבה הורה להימנע מקיום התהליך ושהטפסים בוטלו.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בטעות ובטיפול לקוי. אנו מצרים על הפער בהזנת הכסף, הנושא מצוי בטיפול והחיילים יזוכו בהתאם. צה"ל מעריך ומוקיר את לוחמיו אשר מחרפים את נפשם במלחמה".