בצומת גולני נערך הערב (ראשון) טקס שבמהלכו נכנס אלוף-משנה עדי גנון לתפקיד מפקד חטיבת גולני במקומו של אלוף-משנה יאיר פלאי יועלה לדרגת תת-אלוף ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד עוצבת הבשן. "לפקד על חטיבת גולני זו זכות גדולה שנושאת עימה אחריות כבדה - אחריות לניצחון, אחריות לאנשים ואחריות על גורל המדינה", אמר אל"מ גנון בטקס.
ינואר 2024: לוחמי גולני יוצאים מעזה
(צילום: תומר שונם הלוי, רויטרס)

71 לוחמי חטיבת גולני נפלו בקרבות במהלך מתקפת הפתע של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בקרב מול מחבלי חמאס ב-12 בדצמבר בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה נהרגו בין היתר שישה חיילים מגדודים 13 ו-51 של החטיבה, בהם מפקד גדוד 13 סגן-אלוף תומר גרינברג ומפקד חפ"ק מח"ט גולני אלוף-משנה יצחק בן בשט.
"אני עומד כאן היום ברגשות הכרת תודה, חרדת קודש ואמונה גדולה", אמר המפקד החדש של החטיבה החומה. "לאורך השנים איבדנו חברים יקרים, אחים לנשק, לוחמים ומפקדים. ביציאתם לקרב השאירו לנו את מורשתם המפוארת, אשר מתבססת על נחישות, עוז וגבורה. קשר הדם מחייב אותנו לעמוד לימינכם תמיד, בחייהם ובמותם. ציוו לנו את החיים, ציוו לנו את הניצחון. פצועי החטיבה בגוף ובנפש, משפחת גולני כאן עבורכם תמיד, כי חטיבת גולני זה לכל החיים".
2 צפייה בגלריה
 מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה עדי גנון
 מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה עדי גנון
המח"ט החדש של גולני אל"מ גנון
(צילום: דובר צה"ל)
המח"ט היוצא אל"מ פלאי, שסיים שנתיים בתפקיד, אמר: "במרץ 2000 התגייסתי לחטיבת גולני כלוחם בגדוד 51. היום, 24 שנים לאחר מכן, אני נפרד מהחטיבה שעיצבה את דמותי כלוחם וכאדם. אני נפרד מהמקום שהיה לי לבית ומהאנשים שהפכו לחלק ממני. לכל חיי אשא עימי את הערכים המאפיינים את גולני.
"כמפקד החטיבה חוויתי מצידם של הלוחמים רוח של גבורה, של תעוזה, של אומץ לב ושל מסירות נפש למען ביטחון עם ישראל. ראיתי לוחמים שרק סיימו הכשרה נלחמים כאריות בלב השטח הבנוי כלוחמים עטורי ניסיון, ראיתי קצינים מהוותיקים והמנוסים שלנו במשימות מורכבות ביותר, ראיתי את רוח גולני במיטבה. עלינו לקרב ההגנה בצפון, אך חלק מאיתנו תמיד יישאר בדרום. אל מול השקיעות הקסומות של רצועת עזה והעוטף, איבדנו את מיטב לוחמינו".
2 צפייה בגלריה
מפקד חטיבת גולני היוצא, אלוף-משנה יאיר פלאי
מפקד חטיבת גולני היוצא, אלוף-משנה יאיר פלאי
המח"ט היוצא אל"מ פלאי
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד עוצבת געש, תת-אלוף דדו בר-כליפא, אמר בטקס שבו השתתף מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין: "אנו עומדים כאן היום בגלימות מלחמה, טרם הושלמה המשימה - עוד לא תמה המלחמה. פלאי - ראיתיך מקרוב בשדה המערכה, בשעות יפות וקשות ואתה במלוא הדרך ועוצמתך, ולא נדרשה שום שאלה, אנו צריכים אותך כעת במשימה הבאה למעלה ברמה. אתה פלא, פלאי שלי, פלאה של גולני, של המשפחה, פלאה של אומה. גולני אולי כבר לא שלך אבל היא לנצח תישאר איתך, בתוכך, בליבך ובראשך, ולך שמור מקום של כבוד על לוח ליבה ומורשתה.
"גנון, אתה שב היום אל ערש ילדותך ובגרותך. אל תעשה לנו הנחות, שאל את השאלות הכי קשות, מעתה, עליך מוטל כל כובד האחריות להכנת הכוחות. אעשה הכול להצלחתך, כולנו, ואני ראשון בטור, לרשותך. מהיום גולני שלך. אתם חטיבה של גיבורי על, כל אחד מכם הוא חייל שמוכן להציל את העולם. אני יודע שביום פקודה נעמוד יחד בכל משימה. גולני חטיבה מנצחת מלחמה. ואם מלחמה - אז רק איתכם".