בלבנון מדווחים הבוקר (שני), לאחר חשיפת השיטה של חיזבאללה להסתיר טילים כבדי משקל בבתים ומבנים אזרחיים, כי ישראל - כחלק ממאמציה לפנות מבנים שבהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה - שולחת הודעות לאזרחי לבנון, גם בבירה ביירות, ומשתלטת על תדרי רדיו.
במקביל, צה"ל עדכן כי לאחר גל התקיפות המשמעותי הבוקר גם בעומק לבנון - יצא לגל תקיפות נוסף בדרום לבנון - בדגש על משגרי רקטות ומתחמי שיגור. לפי הדיווחים בלבנון, עשרה בני אדם נהרגו, בהם שני ילדים, ועוד עשרות נפצעו. גורמי ביטחון טענו כי כל מטרה שהותקפה הוא מבנה שלפי הערכות יש בו אמצעי לחימה של חיזבאללה. "זה מבצע שנערכו אליו שנים באגף המודיעין ובפיקוד הצפון וחיל האוויר", הסבירו, "הוא כלל מאות מטוסי קרב שתקפו בו זמנית איתורים ותשתיות טרור ושיגור של חיזבאללה".
התיעודים מתקיפות צה"ל בדרום לבנון

חלק מהתקיפות בגל החדש כוונו גם לבתים פרטיים - כפי שהבהיר צה"ל מוקדם יותר שבכוונתו לעשות. "המטרות תוכננו, נחקרו על ידי אמ"ן ופיקוד הצפון", ציינו הגורמים, "התקיפות מתנהלות מתאי התקיפה של חיל האוויר, ובבור של פיקוד הצפון שם נמצא אלוף הפיקוד גורדין. הרמטכ"ל, שנמצא בבור משעות הבוקר, מנהל את המבצע".
לפי צה"ל, בגל התקיפות השני הותקפו יותר מ-150 מטרות. בבוקר עדכן צה"ל כי יותר מ-150 מטרות נוספות הותקפו מהאוויר באמצעות עשרות מטוסי קרב - ומספר המטרות העדכני עומד על יותר מ-200. בעיתון "א-שרק" הסעודי דווח כי ישראל תקפה גם בגל התקיפות השני של היום במרחק של יותר מ-130 ק"מ מהגבול עם ישראל.
"זו הודעה חשובה לתושבי לבנון, צה"ל פועל נגד אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. אם אתם נמצאים במבנה שחיזבאללה משתמש בו או לידו עליכם לצאת ממנו עד להודעה חדשה. כל מי שנמצא ליד גורמים או מתקנים של חיזבאללה חושף את עצמו לסכנת חיים", נמסר בהודעה שנשמעה בתחנות רדיו בלבנון מוקדם יותר - לפני גל התקיפות החדש.
האזהרות לאזרחי לבנון, גם ברדיו

2 צפייה בגלריה
תושבי לבנון מקבלים מסרים מצה"ל לפנות את בתיהם טרם תקיפה
תושבי לבנון מקבלים מסרים מצה"ל לפנות את בתיהם טרם תקיפה
השתלטות על רדיו, שיחות - ומסר גם מצה"ל: "התפנו מיד, נתקוף בקרוב"
לפי דיווח בסוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית, גם שר ההסברה בממשלת לבנון - זיאד אל-מכארי - קיבל שיחה ובה התבקש לפנות את המבנה שבו הוא שוהה. דובר צה"ל בערבית, אלוף משנה אביחי אדרעי, שלח גם הוא מסר לתושבי לבנון, לפיו "התקיפות יחלו בפרק הזמן הקרוב". הוא הפציר בתושבים: "פנו מיד את הבתים שבהם חיזבאללה מחביא נשק. חיזבאללה משקר לכם ומקריב אתכם".
מוקדם יותר גורם ביטחוני אמר ל-ynet כי בשעות הקרובות יצא הצבא למתקפה "בהיקפים עצומים" במרחב הכפרי בכל רחבי לבנון. "בצהריים המוקדמים יצא חיל האוויר לתקיפות בהיקפים עצומים בכל לבנון", ציין. לדבריו, התגובה האפשרית של חיזבאללה עשויה לכלול גם את הרחבת מעגל הירי, כולל אולי "מטרות נבחרות בתל אביב".

המסר של גלנט לעורף - וההנחיות החדשות

בהערכת מצב שקיים הבוקר, בעניין מוכנות העורף, שר הביטחון יואב גלנט אמר כי "בשלב החדש אליו נכנסנו למלחמה - החוסן של העורף הוא המפתח שמאפשר לצה"ל להילחם, להשיג הישגים, לפגוע באויב וזה נמשך כבר לאורך כשנה ונעשה בצורה מרשימה מאוד". לדבריו, "לפנינו ימים בהם הציבור יצטרך לגלות קור רוח, משמעת וציות מלא להנחיות פיקוד העורף".
2 צפייה בגלריה
תקיפות נרחבות בדרום לבנון
תקיפות נרחבות בדרום לבנון
מהבוקר: הותקפו יותר מ-150 מטרות בלבנון
(צילום: REUTERS/Aziz Taher)
גלנט: "לפנינו ימים שבהם הציבור יצטרך לגלות קור רוח"
(צילום: אלעד מלכה)

הוא ציין, לקראת המתקפה הצפויה, כי "אנחנו מעמיקים את התקיפות שלנו בלבנון, רצף הפעולות ממשיך ויימשך עד להשגת המטרות שלנו - להחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם. ההצלחה הזאת תלויה גם בהתנהלות נכונה של העורף ולכן, אנחנו יושבים, מדברים ומרכזים את הפעילות. ההבדל בין הצלחה לאי-הצלחה נעוץ בכך שהאזרחים נכנסו לחדרים מוגנים ולמקומות אחרים בהתאם להנחיות שנתנו להם, זה הציל חיים".
בכפוף להערכת המצב של פיקוד העורף, נמסרו הנחיות חדשות לתושבי דרום עמק החולה. נמסר כי "יש לצמצם תנועות במרחב היישוב, יש להימנע מהתקהלויות ויש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהישמע להתרעות פיקוד העורף".
בהודעה שנשלחה לתושבי המועצה האזורית גליל עליון נכתב: "מזכירים שבימים המתוחים כדאי לשמור על ערנות מיוחדת בכל יישובי המועצה. השקט היחסי עלול להטעות. צה"ל תוקף באינטנסיביות בלבנון, ומהניסיון אנחנו יודעים שחיזבאללה לא נוטה להישאר חייב. לכן, נשארו מערכות החינוך סגורות, לכן נשארו מגבלות ההתקהלות (בכל יישובי המועצה) ל-10 בשטח פתוח ול-100 במבנה בעל גג בטון. לכן מומלץ להיות קשובים להנחיות ולעדכונים".