הם הגיעו לעימות הגורלי הזה בשוויון כמעט מוחלט, אבל במהלך 90 הדקות שלו הייתה אחת שהכתיבה את הקצב. סגנית הנשיא קמלה האריס שלטה על הבמה בעימות מול דונלד טראמפ, והוא האשים את המנחים של רשת ABC מיד אחר כך.
נאומי הסיכום של האריס וטראמפ
(צילום: מתוך ABC news)

"אני חושב שזה היה העימות הכי טוב שלי, אי-פעם, במיוחד כי זה היה 3 נגד אחד", כתב ברשת החברתית שלו Truth Social, דקות ספורות לאחר סיום העימות מול המועמדת הדמוקרטית. ברשת, תומכיו מחו על כך שהמנחים עשו כמה פעמים בדיקת עובדות להצהרות לא מדויקות של טראמפ, לעומת אפס לאלו של האריס.
דוברה של האריס אמר עם סיום העימות: "זה היה כיף, בואו נעשה את זה שוב באוקטובר". אבל עד כה אין תאריך לעימות נוסף - וכלל לא ברור אם טראמפ ירצה לקיים עוד אחד, אחרי הכישלון שלו הלילה - בניגוד מוחלט לעימות מול ג'ו ביידן, שהוביל לפרישתו של הנשיא מהמרוץ.
העימות הנשיאותי המלא
(צילום: מתוך ABC news)

טראמפ אמנם אתגר את האריס לקיים עימות נוסף, אך מיד אחר כך אמר: "עכשיו היא רוצה עוד אחד, כי היא הובסה הלילה. אבל אני לא יודע אם נקיים עוד אחד". רשת פוקס ניוז הודיעה ששלחה מכתבים לקמפיין טראמפ וקמפיין האריס בקריאה לקיים את העימות ברשת, עוד לפני העימות שהתקיים הלילה ברשת ABC.
"אנחנו עדיין האנדרדוג, זה צמוד", אמרה האריס לתומכיה אחרי העימות. "אנחנו מאמינים במי שאנחנו. אנחנו מאמינים בעם האמריקני". כמעט במקביל, זכתה האריס לתמיכה משמעותית - כאשר הזמרת טיילור סוויפט הודיעה רשמית שתצביע לה בבחירות. "כמצביעה, אני מקפידה לקרוא לגבי כל מדיניות ותוכנית. האריס נלחמת עבור הזכויות שאני מאמינה בהן, ואני חושבת שהיא מנהיגה חזקה וכישרונית", כתבה באינסטגרם. הפוסט שפרסמה סוויפט גרף יותר ממיליון לייקים ב-15 דקות.
האריס: "המלחמה הזו חייבת להיגמר". טראמפ: "היא שונאת את ישראל"
(צילום: מתוך ABC news)

( צילום: ירון ברנר)

הנשיא ביידן, שכאמור פרש מהמרוץ לאחר העימות עם טראמפ, אמר ש"זה אפילו לא היה קרוב", בהתייחסו לעימות הלילה. "אמריקה ראתה הלילה את המנהיגה שהייתי גאה לעבוד לצידה בשלוש השנים וחצי האחרונות. סגנית הנשיא האריס הוכיחה שהיא הבחירה הטובה ביותר להנהגת האומה שלנו קדימה. אנחנו לא הולכים אחורה".
הסגן המיועד של טראמפ, ג'יי די ואנס, אמר לאחר העימות: "אני חושב שראינו מהאריס הרבה אמירות שטחיות. הרבה תוכניות בלי תוכן אמיתי מאחוריהן, בלי דיוק", אמר ואנס. הוא הוסיף כי לטראמפ והאריס יש רקורד - אבל בעוד טראמפ גאה בו, סגנית הנשיא, כלשונו, "בורחת משלה". ואנס גם הגן על טענות טראמפ השקריות לפיהן מהגרים באחת העיירות באוהיו אוכלים חיות מחמד של תושבים - וטען כי שמע ממקור ראשון שזה קורה. "האנשים בשטח חושבים שזה קורה", אמר.
הנאום הנרגש של האריס על ההפלות, בעימות מול טראמפ
(צילום: מתוך ABC news)

דאג אמהוף, בעלה של האריס, החמיא לאשתו סגנית הנשיא ואמר: "אמרתי לכם שהיא מוכנה. ניצחת את העימות, אבל עוד לא ניצחנו שום דבר. צריך לקחת את האנרגיה והמומנטום שהיא הראתה לכולם - במיוחד לדונלד טראמפ - מה הוא מנהיג אמיתי, ועכשיו אנחנו הולכים לקחת את המומנטום הזה ל-55 הימים הבאים, כדי שאוכל לקרוא לאשתי 'הנשיאה הבאה של ארה"ב'", אמר.
גם הנשיא לשעבר ברק אובמה שיבח אותה וכתב ברשת X (טוויטר לשעבר): "הלילה, ראינו ממקור ראשון את החזון והחוזקה להניע את המדינה הזו קדימה, במקום לפלג אותנו. קמלה האריס תהיה נשיאה של כל האמריקנים. בואו נלך לעבוד".