יוסר אחד המכשולים האחרונים לפני מינוי מחליף לאביב כוכבי: ראש הממשלה יאיר לפיד יביא לאישור הממשלה את מינויו של שופט בית המשפט העליון לשעבר מני מזוז, כדי שישמש כראש הוועדה המייעצת למינויי בכירים בשירות המדינה. כך נודע ל-ynet.
הממשלה צפויה לאשר את מינוי מזוז, ובעקבות זאת יוכל שר הביטחון בני גנץ לבחור את מועמדו לרמטכ"ל ה-23 - סגן הרמטכ"ל האלוף הרצי הלוי או קודמו האלוף אייל זמיר - ולהגישו לאישור הוועדה שבראשה יעמוד מזוז.
4 צפייה בגלריה
מני מזוז ויאיר לפיד
מני מזוז ויאיר לפיד
לפיד יביא את אישור מינויו לממשלה. שופט העליון בדימוס מני מזוז
(צילום: אוהד צויגנברג, רויטרס)
4 צפייה בגלריה
אביב כוכבי בטקס הענקת פרס מצטייני הרמטכ"ל ליום העצמאות
אביב כוכבי בטקס הענקת פרס מצטייני הרמטכ"ל ליום העצמאות
המכשול להחלפתו הוסר?
(צילום: יאיר שגיא)
ביום רביעי האחרון שלח ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מכתב לגנץ, ובו ביקש ממנו להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל כוכבי. "אל תמנה רמטכ"ל בתקופת בחירות", דרש נתניהו מגנץ, "כל המועמדים הם מפקדים מצוינים, אך ללא קשר לזהותם, הכרחי שמינוי זה ייעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי". גנץ השיב לו כעבור זמן קצר והזכיר: "הזמנתי את נתניהו להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך - גם אם יבחר שלא לבוא, אמשיך להתקדם בתהליך המקיף והמעמיק, ואמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים".
לפני שבועיים צמצם גנץ את רשימת המועמדים לרמטכ"לות לשניים, והודיע למועמד השלישי, האלוף יואל סטריק, שהוא לא ימונה לתפקיד. גנץ הודיע על כך, בהמשך להחלטת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שהתירה קידום תהליך מינוי הרמטכ"ל על אף תקופת הבחירות.
4 צפייה בגלריה
ישבות סיעה
ישבות סיעה
נתניהו ביקש מגנץ להאריך את כהונת כוכבי, שר הביטחון הבהיר כי ימנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
שני המועמדים הסופיים. האלופים הלוי וזמיר
שני המועמדים הסופיים. האלופים הלוי וזמיר
שני המועמדים הסופיים. האלופים הלוי וזמיר
(צילום: מוטי קמחי)
לפני כהונת אלוף הרצי הלוי (54) כסגן הרמטכ"ל, הוא שימש בין היתר כמפקד פיקוד הדרום, ראש אגף המודיעין, מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה, מפקד עוצבת הגליל, מפקד חטיבת מנשה ומפקד סיירת מטכ"ל. הלוי מתגורר בכפר האורנים, נשוי לשרון ואב לארבעה ילדים. הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.
אלוף אייל זמיר (56) שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כסגן הרמטכ"ל, עד שהלוי החליפו ביולי אשתקד. בעבר שימש כמפקד פיקוד הדרום, מפקד חטיבה 7, מפקד אוגדה 143, מפקד אוגדה 36 וכמזכיר הצבאי של ראש הממשלה. זמיר נולד וגדל באילת. הוא בוגר פו"ם והמכללה לביטחון לאומי, ובעל תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני מאוניברסיטת חיפה. כיום הוא מתגורר בהוד השרון, נשוי לאורנה ואב לשלושה ילדים. לבנו אורי המשרת כקצין בחיל השריון הוענק אות מצטיין הרמטכ"ל ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל.