שריפה חורש וצמחייה בעמק המצלבה בירושלים התפשטה בצהריים (ראשון) לאזור מוזיאון ישראל וכאמצעי זהירות הוחלט על פינוי העובדים מהמקום. צוותי כיבוי והצלה, יחד עם שישה מטוסי כיבוי, הצליחו למנוע את התפשטות האש ממש על גדרות המוזיאון - ולמנוע ממנה להיכנס פנימה.
תחילה האש התפשטה מתוך היער ואחזה באחד המבנים של המוזיאון, וכוחות הכיבוי זינקו אל הנקודה במטרה למנוע את התפשטות השריפה למבנים אחרים. אחרי שעה של רגעי חרדה, במוזיאון ישראל הבהירו כי "לא נשקפת סכנה ליצירות, ואין נפגעים או נזק".
שריפה סמוך למוזיאון ישראל

3 צפייה בגלריה
רחבת המוזיאון
רחבת המוזיאון
רחבת מוזיאון ישראל, היום
המשטרה עדכנה כי בעקבות השריפה כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום. "במקום פועלים כוחות קרקעיים של כבאות והצלה בסיוע מטוסי טייסת הכיבוי ומסוק היחידה האווירית של משטרת ישראל", נמסר. עוד עדכנו במשטרה כי ההחלטה על פינוי המוזיאון הגיעה לאחר הערכת מצב שהתקיימה באזור: "עד כה לא דווח על נפגעים".
כעת, על אף שהושגה שליטה על השריפה, פעולות הכיבוי נמשכות והשוטרים פועלים להכוונת התנועה באזור. "אנו מבקשים מציבור הנהגים להימנע מלהגיע לאזור ולבחור בצירי תנועה חלופיים", נמסר.
ממוזיאון ישראל נמסר: "השריפה התפשטה מכיוון עמק המצלבה שסמוך למוזיאון ופגעה תחילה בגג המבנה של אגף הנוער, אולם מכבי האש השתלטו באופן מלא עליה. אין נפגעים או נזק, לא נשקפת סכנה לאף יצירה. בנוסף התבצע פינוי של כלל האנשים משטח המוזיאון ליתר ביטחון".
פורסם לראשונה: 14:28, 02.06.24