גל השמועות ששוטף את המזרח התיכון סביב גורלו של מפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני, הגיע גם לכלי התקשורת באיראן ולאנשי משמרות המהפכה. מאז יום ראשון שעבר הוא לא נראה בציבור, והלילה (בין שבת לראשון) דיווח ה"ניו יורק טיימס" מפי שלושה גורמים באיראן כי קאאני שהה בביירות בשבוע שעבר - לשם נסע כדי להיפגש עם בכירי חיזבאללה.
1 צפייה בגלריה
איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס של איראן, בתיעוד בטהרן במשרד של חיזבאללה
איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס של איראן, בתיעוד בטהרן במשרד של חיזבאללה
קאאני במשרד חיזבאללה בטהרן, בשבוע שעבר
התקשורת באיראן לפי שעה לא מספקת תשובה איפה נמצא קאאני. "הציבור מחכה לעדכון על כך שהגנרל בחיים, ובטוב", נכתב באחד מאתרי החדשות האיראניים, לפי ה"ניו יורק טיימס". אתר אחר פרסם ביוגרפיה שלו, שמפרטת את עשרות שנות פעילותו במשמרות המהפכה.
קאאני, כאמור, נראה בפעם האחרונה ביום ראשון האחרון. הוא הגיע לביקור במשרד של חיזבאללה בטהרן, שבראשו עומד עבדאללה ספי א-דין, אחיו של בכיר חיזבאללה האשם ספי א-דין, שגורמי ביטחון ישראלים אמרו אתמול לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי גם הוא חוסל בתקיפה עוצמתית אחרת בדאחייה.
תקיפות צה"ל בדאחייה, שלשום. קאאני נהרג בדאחייה

ב"ניו יורק טיימס" דווח הלילה כי מטרת נסיעתו של קאאני לביירות הייתה סיוע לבכירי חיזבאללה להתאושש מגל התקיפות בלבנון. עם העיתון האמריקני שוחח גם אחד מאנשי משמרות המהפכה שמוצב בביירות, ואמר כי השתיקה של הגורמים הרשמיים באיראן סביב קאאני גורמת לפאניקה בקרב אנשי משמרות המהפכה הזוטרים.
התקשורת באיראן, כך דווח, קראה לגורמים הרשמיים באיראן לאשר איפה נמצא קאאני. "אם הוא חי, הדרך הטובה ביותר לאשר זאת - היא לפרסם סרטון קצר שלו", נכתב באחד האתרים האיראניים.
מאז אתמול נפוצו שמועות לגבי גורלו של קאאני. חלק מהשמועות טוענות כי נהרג באחת התקיפות בדאחייה, ולפי דיווחים אחרים, הנושא מסתורי אפילו יותר. מקורות מסרו לאל-חדת' ואל-ערביה הסעודיים כי קאאני נמצא כעת ב"בידוד", אחרי החיסולים האחרונים שהובילה ישראל מול מנהיגים איראנים בולטים.
לפי אותו דיווח, מ-7 באוקטובר ביקר קאאני כמה פעמים בציר של עיראק-סוריה-לבנון. במהלך ביקוריו הוא נפגש גם עם נסראללה ופואד שוכר, ששניהם חוסלו בביירות. מה שהגביר לפי המקורות את החשד נגדו אפילו יותר, היא העובדה כי היה אמור להשתתף בפגישה של בכירי חיזבאללה שישראל תקפה בדאחייה.
אותם גורמים טענו כי קאאני הודיע לנוכחים כי יצטרף לפגישה יחד עם ראש המשרד שלו, המכונה איחסאן, אך לאחר מכן התנצל שאינו יכול להגיע. נטען כי ישראל למעשה תקפה את הפגישה ממנה הבריז. לפי חלק מהשמועות, קאאני נחקר בנוגע לחיסול נסראללה. השמועות כוללות תרחישים אחרים, המאשימים את ראש המשרד שלו, אותו איחסאן, או גורמים אחרים בכוח קודס האיראני. עם זאת, באל-ערביה נכתב כי בתוך חיזבאללה קיים החשד כי קאאני הוא שאחראי לחדירות לארגון.
יש לציין כי מדובר בשמועות בלבד, ללא כל אישור רשמי. מאחורי הרשתות הערביות עומדים אינטרסים שונים של מדינות שונות באזור. עם זאת, קאאני אכן נעדר מאירועים משמעותיים בשבוע החולף באיראן. הוא לא הופיע בסרטונים האיראניים על ההכרזה על מתקפת הטילים הבליסטיים האיראנית נגד ישראל שכונתה "ההבטחה האמיתית 2" ביום שלישי ולא תועד באירועים אחרים כמו נאומו אתמול של מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, שהוקדש לפלסטינים וללבנון.