"אני מצדיעה לך גיבור שלנו, מצדיעה לך": בבכי קורע לב הצדיעה האמא אסתר מימרן מעל קברו הטרי של בנה, סמ"ר אייל מימרן, לוחם חטיבת הצנחנים שנפל בהיתקלות עם מחבלים בשג'אעיה שבצפון רצועת עזה, ונפרדה מבנה בן ה-20. שישה לוחמי צנחנים בכומתה אדומה נשאו בבית העלמין בנס ציונה את ארונו של סמ"ר מימרן, לוחם בגדוד 101. יותר מאלף איש ליוו את אייל בדרכו האחרונה, וחיבקו את ההורים אסתר ואילן, ואת אחיו הגדול דניאל.
הלוויתו של סמ"ר אייל מימרן ז"ל
(צילום: מאיר תורג'מן)

3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמ"ר אייל מימרן ז"ל
הלווייתו של סמ"ר אייל מימרן ז"ל
האמא הצדיעה מעל קבר בנה
(צילום: מאיר תורג'מן)
האם אסתר, העובדת בהסתדרות המורים כיועצת משפטית, ספדה כשלצדה יו"ר הארגון, יפה בן דוד: "אני לא מאמינה שאני עומדת כאן וסופדת לך. תמיד אמרנו שרק לנו זה לא יקרה. זה קרה, הגרוע מכל. אייל, ילד שלי, נראה כאילו זמנך היה קצוב וניצלת אותו, נהגת להכין משימות ומטלות. בגיל 15 פתחת עסק למכירת פיצות, סיימת בהצלחה את התיכון, היית מדריך בצופים. בעזה החלטת לכתוב, אמרת שאתה רוצה להוציא ספר. כל פעם שיצאת לביקור הבאת פנקסים קטנים ומלאים בכתב ידך. אתמול לא יכולתי להפסיק לקרוא".
סא״ל דור מנשוף, מפקד בא"ח חטיבת הצנחנים, ספד ללוחם שנהרג: ״אייל התנדב לשירות משמעותי בחטיבת הצנחנים מתוך אהבת המולדת והמדינה. הוא עבר מסלול אינטנסיבי ומאתגר והוכשר להיות חובש קרבי. אייל, היית לוחם וחובש אמיץ דייקן ומסור, שפעל תמיד מתוך אהבה ותשוקה למקצוע ולחבריך לצוות. עם החיוך הגדול ועם המהירות והיכולת שלך לגעת בכולם לראות את כולם. איבדנו אדם מדהים וחבר טוב".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמ"ר אייל מימרן ז"ל
הלווייתו של סמ"ר אייל מימרן ז"ל
ההלוויה בבית העלמין בנס ציונה
(צילום: מאיר תורג'מן)
3 צפייה בגלריה
סמ"ר אייל מימרן ז"ל
סמ"ר אייל מימרן ז"ל
סמ"ר אייל מימרן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, ציין שאייל מימרן הוא החלל הרביעי שמובא לקבורה בחלקה הצבאית בעיר מתחילת המלחמה: "אייל היה סמל לנחישות ומנהיגות, חיוכו הנצחי הרעיף שמחת חיים, חבר אהוב ומדריך נערץ בצופים. הוא התגייס לשירות קרבי, סיכן את חייו למען ישראל. לחם באומץ, נפל בקרב, הקריב את חייו למעננו. נפילתו היא אובדן קשה".
אחיו דניאל ספד בכאב: "אחי הקטן אייל, לא הספקתי לישון דקה אחת בלילה מאז ששמעתי את הבשורה הנוראית. איך יכולת להשאיר אותי בעולם הזה בלעדיך? עוד שבועיים היית אמור לצאת לרגילה של שבועיים והיינו אמורים להוציא יחד רישיון לאופנוע. איך כל פעם שהיית בבית היית קם ב-6:00 בבוקר לצאת לגלוש? כמה אנרגיות היו לך? כשרק היית חוזר הביתה מהצבא היית ישר הולך לטייל בכל הארץ, בכלל לא היינו רואים אותך. אני אזכור אותך לעד אח שלי הגיבור, מקווה שתשמור עלינו מלמעלה".