הפרמדיק פאדי דקידק מספר על שתי זירות הפיגועים
(צילום: אסף מגל, תיעוד מבצעי מד"א )

פאדי דקידק, פרמדיק מד"א, ערבי תושב שכונת בית חנינא בירושלים, עובד כבר 20 שנה בארגון ההצלה הלאומי. בתוך פחות מיממה, הוא היה בין הראשונים שהגיע לשתי זירות פיגועי ירי שבהם נפגעו יהודים בבירה – בשכונת נווה יעקב, שם נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו עוד שלושה, ובעיר דוד – שם נפצעו באורח קשה אב ובנו. "אני מטפל מקצועי ואמון על הטיפול בפצועים. אני מתעלם מכל הרחשים סביב. הצלת החיים היא שעומדת לנגד עיניי", אמר בשיחה עם ynet.
5 צפייה בגלריה
פאדי דקידק
פאדי דקידק
הפרמדיק פאדי דקידק. "הצלת החיים היא שעומדת לנגד עיניי"
(צילום: שלו שלום)
פאדי, בן 38, סיפר הבוקר על המראות הקשים שחווה אמש בפיגוע בשכונת נווה יעקב – ועל הצורך להגיע לזירת פיגוע נוספת, שעות אחר כך. "מדובר בשתי זירות קשות מאוד. גם אתמול בלילה ליד בית הכנסת וגם היום כשהאב והבן נפצעו. אני מתנדב במד"א, ותושב בית חנינא במזרח ירושלים. הייתי מהכוחות הראשונים של מד"א שהגיעו גם אתמול לפיגוע הקשה מאוד וגם לפיגוע היום בעיר דוד. זה בהחלט לא פשוט להיות עם הכוח הראשון שמגיע לזירות, לראות את המראות הקשים ולהתחיל לטפל מיד בפצועים", הוא אמר.
לדבריו, "הזירה של אתמול בערב הייתה זירה מורכבת, קשה מאוד, וטיפלנו עם אנשי מד"א בהרבה מאוד נפגעים שחלקם לצערי נפטרו. גם בזירה היום היה טיפול מהיר מאוד, שוב הגעתי ראשון עם הכוח ולמזלנו האב והבן היו בהכרה. כשאני מגיע לזירה אני פועל במיומנות עם אנשי מד"א במהירות, מנסה לטפל כמה שיותר מהר בפצועים, על מנת להציל חיים במיומנות ובמהירות".
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בעיר דוד
זירת הפיגוע בעיר דוד
זירת הפיגוע בעיר דוד
(צילום: יואב דודקביץ')
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בעיר דוד
זירת הפיגוע בעיר דוד
(צילום: יואב דודקביץ')
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
שכונת נווה יעקב, אמש
( צילום: יואב דודקביץ')
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
( צילום: יואב דודקביץ')
אחד הפצועים בעיר דוד הוא מתנדב מד"א. איך זה לפגוש כך אדם שאתה מכיר? "אני מכיר אותו, יש לי הכרות אישית איתו. אנחנו מתנדבים ביחד. אנחנו כארגון ההצלה הלאומי, מגן דוד אדום, כולנו בבית אחד. ערבים, יהודים, כל אדם באשר הוא שיש לו יכולת להתנדב ויש לו יכולת מתן לאנשים שזקוקים לטיפול. אנחנו עובדים ביחד, אנחנו מתנדבים ביחד. במבט ראשוני אני מזהה את הפנים, אבל לא עולה לי בראש שזה אותו בן אדם שאנחנו מתנדבים ביחד ועובדים ביחד. אחרי שהתחלנו להעניק טיפול אנחנו מבינים עד כמה זה חמור שזה המתנדב שלנו, חבר שלנו, שנפצע בפיגוע הזה".
תוך כדי שטיפלת אתמול נשמעו קריאות בגנות הערבים. "אני מטפל מקצועי ואמון על הטיפול בפצועים. אני שומע, אבל מתעלם מכל הרחשים מסביב. מה שחשוב לי זה להציל חיים. הגעתי ראשון לשתי הזירות, אתמול והיום, והצלת החיים היא שעומדת לנגד עיניי ביחד עם אנשי מד"א".