2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
(צילום : יריב כץ)
מספר המאושפזים במצב קשה החיוביים לקורונה ממשיך לעלות והערב (יום ד') הוא עומד על 907 בני אדם. מדובר במספר החולים הקשים הגבוה ביותר מאז אמצע פברואר. לשם השוואה, בתחילת החודש עמד מספר חולי הקורונה שבמצב קשה על 101.
מנתוני משרד הבריאות עולה עוד כי 187 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה ו-20 מחוברים למכשירי אקמו. היום, כך על פי משרד הבריאות, נפטרו שלושה חולי קורונה ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 8,507.

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

עם זאת, בדף הנתונים מראה המשרד כי בימים האחרונים נפטרו כ-20 חולים מדי יום, למרות שגורמים במשרד הודו שהמספרים גבוהים בהרבה ועומדים על בין 35 ל-40 נפטרים ביום. על פי הנתונים של משרד הבריאות בדף הנתונים שלו – מתחילת החודש נפטרו בישראל 256 חולי קורונה, אך כאמור ייתכן שהמספר גבוה בהרבה.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
(צילום:הדסה עין כרם)
ערב יישום התוכנית החדשה לתלמידים מסתבר כי 198,541 תלמידים אובחנו בימים האחרונים כחיוביים לקורונה וטרם החלימו. 31,737 מהחיוביים לנגיף אובחנו רק אתמול. לפי הנתונים מדובר במספר התלמידים הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה.
לשם השוואה ב-13 בינואר, לפני קצת פחות משבועיים, היו 86,887 חיוביים לנגיף בקרב התלמידים. בנוסף, כך על פי נתוני משרד הבריאות, 107,734 תלמידים נמצאים בבידוד, רובם ככולם כיוון שבאו במגע עם חולה קורונה מאומת.
(צילום: סטס קופולו)

בינתיים, בכמה יישובים חרדים רואים ירידה במספר המאומתים, לעומת השבוע שעבר. במודיעין עילית צנח המספר ב-64%, בביתר עילית ב-52%, בבני ברק ב-50%, באלעד ב-46%, בכוכב יעקב ב-39% ובבית שמש ירד מספר המאומתים ב-26% בתוך שבוע.
ומה בערים הגדולות? בירושלים חלה עלייה של 30% במספר המאומתים בשבוע האחרון, בתל אביב נרשמה עלייה של 10%, בפתח תקווה 18%, בראשון לציון 36%, בבאר שבע 29% ובחיפה נרשם זינוק של 57% במספר המאומתים.
ישראל שומרת על המקום הראשון בעולם מבחינת המאומתים ביחס לאוכלוסייה בשבוע האחרון (פרט לאיי פארו, השייכת לדנמרק). אחרי ישראל נמצאות אנדורה, דנמרק, צרפת, סלובניה, פורטוגל, סן מרינו, בלגיה, המלדיביים, שווייץ, איסלנד ושבדיה.