מטוס מטען אמריקני עם משלוח ראשון של ג'יפים ממוגנים לצה"ל נחת היום (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון. המשלוח, שמגיע מארצות הברית באמצע מלחמה - לראשונה מזה עשרות שנים, נועד להחליף עשרות כלי רכב שנפגעו עם פרוץ הקרבות. "מנהל הרכש ומשלחת הרכש בניו יורק מובילים מבצע רכש רחב היקף להגדלת צי הרכבים של צה"ל לתרחישי המלחמה השונים", נמסר ממשרד הביטחון.
עשרות כלים ממוגנים הגיעו לישראל
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)

1 צפייה בגלריה
משלוח אמצעי לחימה מארצות הברית לישראל מטוס מטען אמריקני וג'יפים ממוגנים
משלוח אמצעי לחימה מארצות הברית לישראל מטוס מטען אמריקני וג'יפים ממוגנים
לראשונה מזה עשרות שנים, מטוס מטען אמריקני נחת בישראל באמצע מלחמה
(צילום: יואב זיתון)
הרכש מתבצע בהתאם לדרישות צה"ל וכולל מגוון רכבים ייעודיים, בהם אמבולנסים ממוגנים, רכבים מבצעיים ממוגנים, משאיות טקטיות וציוד מכני הנדסי. מתחילת המלחמה, משרד הביטחון חתם על הזמנות לרכש בארץ ובחו"ל של כלי רכב וציוד כבד בהיקף של יותר מ-400 מיליון ש"ח. מאות רכבים כבר סופקו לצה"ל ומאות כלים נוספים בדרכם לארץ.
בתוך כך, צה"ל מפרסם תיעוד של פעילות כלי הטיס המאוישים מרחוק (כטמ"ם) במהלך המלחמה. כ-800 מטרות הותקפו מאז היום הראשון, בהן אמצעי לחימה, תשתיות מבצעיות ומשגרי רקטות שמהם שוגרו רקטות לשטח ישראל בזמן אמת - וגם מחבלים.
תיעוד מפעילות כלי הטיס המאוישים מרחוק
(צילום: דובר צה"ל)

מפקד בסיס פלמחים, תת-אלוף עומרי דור אמר כי "מרגע הישמע הסירנה הראשונה, כלל אנשי הבסיס בלי יוצא מן הכלל, סדיר ומילואים כאחד, עובדים סביב השעון ומגנים מפני כלל האיומים המוכוונים כנגד ישראל". לדבריו, "במהלך הימים האחרונים, מערך הכטמ״ם, בשיתוף פעולה עם כוחות נוספים, סיכלו מאות מחבלים, מנעו ניסיונות חדירה לשטחנו ותקפו מטרות אויב.
"המערך פועל בקצב גבוה, תוך חתירה למגע ובקשר ישיר של המפעילים עם הכוחות הנלחמים בשטח", הוסיף תא"ל דור. "נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת לשמור על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".