גבר חמוש בסכין דקר הבוקר (יום ד') שישה בני אדם בתחנת הרכבת גאר דו נור שבפריז, ואז נוטרל על-ידי המשטרה. לפי שעה נסיבות האירוע אינן ברורות. התקשורת הצרפתית מדווחת כי חמישה מהנפגעים נפצעו באורח קל בלבד, אך מצבו של השישי מוגדר קשה יותר.
3 צפייה בגלריה
צרפת תחנת הרכבת גאר דו נור פריז
צרפת תחנת הרכבת גאר דו נור פריז
מתקפת דקירות ב-6:40 בבוקר. תחנת הרכבת גאר דו נור
(צילום: Fotos593 / Shutterstock)
3 צפייה בגלריה
צרפת תחנת הרכבת גאר דו נור פריז
צרפת תחנת הרכבת גאר דו נור פריז
העמוסה באירופה. התחנה בפריז
(צילום: Shutterstock)
גאר דו נור היא תחנת הרכבת העמוסה ביותר באירופה והשנייה הכי עמוסה בעולם. רכבות יוצאות ממנה לכל צפון צרפת ולשכנותיה של המדינה, בלגיה, הולנד, גרמניה ובריטניה.
אירוע הדקירות הבוקר התרחש בשעה 6:40 לפי השעון המקומי, ולפי הדיווחים שוטר מכוח האבטחה שהיה במקום שלף נשק, ירה בתוקף שלוש פעמים – ופצע אותו קשה מאוד. הדוקר פונה לבית החולים במצב אנוש.
אחרי האירוע נחסם אזור הדקירות, ושיבושים נרשמו בתנועת הרכבות, כל זאת בשעת העומס שבה רבים עושים את דרכם לעבודה.
3 צפייה בגלריה
צרפת תחנת הרכבת גאר דו נור פריז
צרפת תחנת הרכבת גאר דו נור פריז
צרפת ספגה שורה של פיגועים. תחנת גאר די נור
(צילום: EQRoy / Shutterstock)
לפי שעה לא ברור מהו המניע למעשה, אבל אירועי דקירה מעין זה מעלים מיד את החשש שמדובר בפיגוע איסלאמיסטי. בעשור האחרון ספגה צרפת שורה ארוכה של פיגועי דקירה וירי כאלה, ובמתקפות טרור איסלאמיסטיות של מחבלים המזדהים עם דאעש ואל-קאעידה נרצחו יותר מ-200 בני אדם ועוד מאות נפצעו. שתי מתקפות הטרור הגדולות ביותר שספגה צרפת בתקופה הזו היו הפיגוע המשולב בפריז בנובמבר 2015 שבו נרצחו 130 בני אדם ופיגוע הדריסה בניס ביולי 2016 שבו נרצחו 84.
מתקפת הדקירות בפריז באה בשעה שבאיטליה עדיין חוקרים את אירוע הדקירה שבו הותקפה צעירה ישראלית בסכין בתחנת הרכבת המרכזית של הבירה רומא, תחנת טרמיני. בצילומי אבטחה מהתחנה נראה אדם מתקרב אל הצעירה בזמן שהיא קונה כרטיסי נסיעה, ותוקף אותה בשלוש דקירות. היא נפצעה באורח קשה ואושפזה, אך מאז השתפר מצבה. התקיפה החריגה העסיקה מאוד את התקשורת האיטלקית, ובהמשך התברר כי התוקף הוא חסר בית מפולין, והוא נעצר. במהלך החקירה נבדקה האפשרות שהרקע למעשה אנטישמי, וכי הדוקר תקף את הישראלית משום שעל תיקה הופיעו סמלים יהודיים וישראליים.