1 צפייה בגלריה
זירת אירוע הטביעה בבאר גנים
זירת אירוע הטביעה בבאר גנים
סמוך לבית שבו אירעה הטביעה
(צילום: רועי עידן )
בניהו אביבי, בן שנה ושמונה חודשים, הוא הפעוט שטבע למוות ביום שישי בבריכה פרטית ביישוב באר גנים שבתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. "זה אסון בלתי נתפס, על המשפחה עוברות שעות נוראיות, מדובר בילד הקטן של המשפחה", סיפר גורם שמלווה את קרוביו של הפעוט.
מפרטי החקירה והעדויות עולה כי הפעוט שהה בבית עם אמו ואחד משבעת אחיו. בשלב מסוים, כנראה בזמן שהיה תחת השגחה של האח, יצא הפעוט לחצר ונכנס לבריכה. אמו הבחינה בהיעדרו, יצאה לבריכה ואז גילתה כי הוא טבע.
האם הזעיקה שכן שהחל לבצע החייאה בבניהו עד שלמקום הגיעו פרמדיקים של מד"א שהמשיכו במאמצי ההחייאה, אולם לבסוף נקבע מותו בבית החולים ברזילי באשקלון. "כשהגענו למקום ראינו את הפעוט בחצר הקדמית ללא דופק וללא נשימה", סיפרה הפרמדיקית נועה אביטבול. "אמרו לנו שהוא נמשה מהבריכה מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול ופינינו אותו לבית החולים במצב קריטי".
בבית החולים ברזילי אמרו: "למרות ניסיונות החייאה בשטח והמשך החייאה מתקדמת בבית החולים נאלצנו לקבוע את מותו". צוותי רווחה של המועצה האזורית הגיעו אל בית המשפחה, ובמקביל פתחה המשטרה בחקירה. בנוסף התברר כי הבריכה לא הייתה מגודרת וכי הכיסוי הדרוש היה מקופל.
זירת הטביעה בבאר גנים
(צילום: רועי עידן )

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה השלישי מתחילת שנת 2023 שבו ילד טבע למוות. בחמש השנים החולפות (2022-2018) טבעו למוות 100 ילדים, 48% מהם מתחת לגיל 4.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי "בחמש השנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית בטביעות בבריכות ביתיות. טביעת ילדים הפכה למגפה של ממש. אני קוראת להורים - אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. ילדים נמשכים למים, הם אינם מבינים את הסכנה. טביעה נקראת המוות השקט מכיוון שילד שטובע אינו צועק, אינו בוכה ואינו יכול לקרוא לעזרה כשהפה והאף שלו מכוסים במים.
"בתוך דקות בודדות הוא מאבד הכרה וכעבור 8-6 דקות חל נזק מוחי בלתי הפיך עד מוות. בסביבת מים קובעים בכל רגע נתון מבוגר תורן שאחראי להשגיח על הילד במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. בריכות ביתיות מגדרים עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה, ולא מזמינים נופש משפחתי לפני שמוודאים שהבריכה מגודרת עם שער שננעל אוטומטית".