מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם אמש (שישי) לרגל לילת אל-קדר, הלילה שבו לפי המסורת המוסלמית ניתנה הגרסה הראשונית של הקוראן על ידי המלאך ג'יבריל (גבריאל) לנביא מוחמד. נסראללה ציין בנאומו כי הוא יעסוק בענייני דת בלבד, אך כשדיבר על מצוות "השהאדה" ועל ההרוגים "השהידים" בלחימה מול ישראל, הוא דיבר בקול חנוק - ובשלב מסוים הקהל בכה יחד איתו.
נסראללה בקול חנוק, הקהל בוכה

3 צפייה בגלריה
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה בוכה על פעילי חיזבאללה שחוסלו
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה בוכה על פעילי חיזבאללה שחוסלו
נסראללה מזיל דמעה, ואיתו הנוכחים בקהל
"השהאדה אצלנו היא ממקומות של אושר. לכן אנחנו אומרים שהשהיד הוא סעיד (שמח). השהידים שמחים", הכריז נסראללה. עם זאת, בנאומו לא נכנס כלל לנושאים פוליטיים וללחימה מול ישראל, ורק ציין כי ירחיב על נושאים אלו ב"יום ירושלים האיראני" - יום השישי האחרון של חודש הרמדאן.
אחד "השהידים" הבולטים של חיזבאללה בתקופה האחרונה הוא סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור, עלי עבד אל-חסן נעים, שנהרג אתמול בבוקר בתקיפה של כטב"ם לעבר רכבו בעיירה באזוריה שנמצאת בנפת צור בלבנון. בתיעוד מהזירה נראה הרכב שבו שהה הבכיר בארגון הטרור השיעי עולה באש זמן קצר אחרי התקיפה האווירית.
החיסול אתמול בבוקר הגיע שעות אחרי שגם בלילה שלפני נהרגו לפי הדיווחים בתקשורת הערבית פעילי חיזבאללה - בתקיפה שיוחסה לישראל בעיר חלב שבסוריה. כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי לפחות 44 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בתקיפה באזור נמל התעופה בחלב. התקיפה, בכמה אתרים באזור הכפרי של חלב, כוונה למטה של חיזבאללה ולמחסני נשק של המיליציות הפרו-איראניות.
תיעוד: חיסול סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
 עלי עבד אלחסן נעים
 עלי עבד אלחסן נעים
עלי עבד אל-חסן נעים, בכיר חיזבאללה שחוסל
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שישה מההרוגים משתייכים לחיזבאללה, אך מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם (ארגון אופוזיציה למשטר אסד שמושבו בלוננדון) דיווח בהמשך שמניין ההרוגים של ארגון הטרור השיעי עלה לשבעה. לפי מרכז המעקב, 36 מההרוגים הם חיילים סורים של משטר אסד, והרוג נוסף הוא "גורם סורי פרו-איראני".
החיסול של הבכיר בחיזבאללה הגיע בתום שבוע של כמה וכמה חיסולי מחבלים בדרום לבנון וחילופי אש בגבול הצפון, בכללם המטח הכבד ביום רביעי שבו נהרג מפגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה זאהר סאלח בשארה מהיישוב הדרוזי עין קנייא. על רקע הפסימיות בצבא בנוגע ליכולת להגיע להסדר מדיני שיביא להרחקת חיזבאללה ויאפשר למפוני הצפון לחזור לבתיהם, אמר אתמול אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין כי צה"ל "נחוש לייצר פה בצפון מצב טוב יותר, בטוח יותר ושקט יותר".
אולם, בינתיים גם אתמול נמשכו חילופי האש בצפון. אתמול בצהריים כתב רשת "אל-מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי שני טילי בורקאן שוגרו לעבר בירנית שבגבול עם לבנון. צה"ל, בתגובה, תקף את עמדת השיגור.
תיעוד: התקיפה באזור נמל התעופה בחלב

3 צפייה בגלריה
 תיעוד ערבי מהתקיפה בנמל חלב שבסוריה
 תיעוד ערבי מהתקיפה בנמל חלב שבסוריה
תיעוד מרגעי התקיפה בחלב
במועצה האזורית גליל עליון עדכנו אתמול אחר הצהריים כי בצהריים בוצעו שלוש מתקפות ירי מלבנון: ב-13:30 בוצע ירי נ"ט באזור מתת, וזוהתה פגיעה בשטח פתוח ללא נפגעים או נזק; ב-13:54 זוהתה פגיעה נוספת בשטח פתוח בעקבות ירי רקטות באזור מרגליות, ולא היו נפגעים או נזק; ב-14:14 בוצע ירי נוסף לאזור מטולה, והאירוע הסתיים גם כן ללא נפגעים.
בהמשך, נשמעו אזעקות גם בגליל המערבי, ובצה"ל אמרו כי בוצע שיגור אחד, שנפל בשטח פתוח. לקראת שעות הערב, דובר צה"ל אמר לרשת CNN כי לאורך היום שוגרו מלבנון 20 רקטות ושני טילי נ"ט לשטחי ישראל. עם זאת, לאחר מכן נשמעו אזעקות נוספות ביישובים אבירים ופסוטה שבגליל העליון.
אמש אישר גם דובר צה"ל את הדיווחים בלבנון על תקיפות שביצע בדרום המדינה, ומסר כי הצליח "לסגור מעגל" באופן מהיר אחרי שני שיגורים שבוצעו לאזור בירנית בגבול, מהכפר עייתא א-שעב שבדרום לבנון. "תוך דקות ספורות, בסגירת מעגל מהירה ושיתוף פעולה הדוק של אוגדה 146 וחיל האוויר, כלי טיס תקף את המשגר ממנו בוצעו השיגורים", נמסר.
תקיפה נוספת בוצעה באזור מיס אל-ג'בל, שם מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי שבו זוהה מחבל. דובר צה"ל עדכן גם על הפצצות שביצעו אתמול מטוסי קרב נגד שורת מטרות של חיזבאללה במרחב שבעא שבדרום לבנון: "בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים ותשתיות טרור".