תושבת אום אל פחם בת 30 גנבה על פי החשד ציוד רפואי, ציוד אישי, כסף ותרופות מרופאים ואחיות במרכז הרפואי העמק בעפולה. היא נעצרה בחשד להתחזות לבעל תעודה ועובד ציבור, גניבה ואחזקת נכס החשוד כגנוב. בית משפט השלום בנצרת צפוי להאריך היום (שלישי) את מעצרה.
2 צפייה בגלריה
הציוד הרפואי שתושבת אום אל פחם גנבה
הציוד הרפואי שתושבת אום אל פחם גנבה
הציוד שעל פי החשד גנבה החשודה
(צילום: דוברת משטרת ישראל)
"בחודשים האחרונים קיבלנו גל של תלונות מבית החולים העמק בעפולה על גניבות של ארנקים, מכשירי סלולר וציוד אישי נוסף", הסביר רפ"ק דורון גבאי, קרצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת עפולה. בעקבות גל התלונות התחיל השוטר הקהילתי בשיתוף מאבטחי בית החולים לסרוק את עשרות מצלמות האבטחה שפזורות ברחבי המוסד הרפואי.
"השוטר זיהה תוך כדי הצפייה דמות של אישה שהולכת עם חלוק לבן של עובדי בית החולים, ומתחתיהם מדים שכתוב עליהם 'חדר ניתוח'", סיפר רפ"ק גבאי. "ואז, בבדיקה שעשה השוטר, הוא הבין שהאישה הזו לא קשורה לצוות בית החולים, ויחד עם המאבטחים הם ניגשו אליה אתמול וביקשו ממנה להזדהות. היא נכנסה לפאניקה ובסופו של יום הודתה שהיא לא עובדת בבית החולים והיא מתחזה לרופאה. מדוח הפעולה של שוטרי עפולה עולה שהיא הייתה עם סטטוסקופ עליה אתמול ורק הגיעה ל'משמרת', ולכן לא הספיקה עוד לגנוב ציוד".
כדי להגיע לחשודה קצין הביטחון של המרכז הרפואי בדק את מצלמות האבטחה במקום. הוא שאל את אחת הרופאות מי האנשים בתיעוד שראה - והיא לא זיהתה את החשודה. אתמול, כשהגיעה למקום, היא נעצרה בכניסה על ידי שוטר ואנשי אבטחה, במעורבות קב"ט המרכז הרפואי.
2 צפייה בגלריה
הציוד הרפואי שתושבת אום אל פחם גנבה
הציוד הרפואי שתושבת אום אל פחם גנבה
(צילום: דוברת משטרת ישראל)
בתום התחקור הראשוני של החשודה יצא צוות בילוש של משטרת עפולה לביתה בעיר אום אל פחם, ונדהם לגלות מצבור ענק של סטטוסקופים, ארנקים, בשמים, מדים, כרטיסי רופאים, מחשב, תכשיטים וציוד נוסף שהיא הודתה שגנבה מעובדי המרכז הרפואי ומטופליו.
רפ"ק דורון גבאירפ"ק דורון גבאיצילום: דוברות מחוז צפון
"בחקירתה היא סיפרה שהיא רוצה להרגיש רופאה ולכן הגיעה לבית החולים. היא הודתה ב-17 מקרים שנמשכו לאורך חצי שנה. מדובר בעבירה חמורה מאוד, רוב הקורבנות הם רופאים ואחיות. רופא השאיר ציוד אישי וירד לחדר ניתוח, וכשחזר אחרי שסיים להציל חיים הוא גילה שציודו האישי וכספו נגנבו. הייתה תחושה של חוסר ודאות במקום הכי פרטי של הרופאים, שמצילים חיים", סיכם רפ"ק גבאי.
עו"ד אבי מוסקוביץ', המייצג את החשודה מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "מדובר באישה קשת יום, מובטלת, שחיה עם משפחתה. היא לקחה אחריות מלאה על המעשים והסבירה כי פעלה מתוך מצוקה כלכלית אמיתית שמשפחתה מצויה בה עד כדי פת לחם. אין מקום לעצור אותה ואין מקום להענישה, מדובר במקרה רווחה שיש לשקמו ולא להענישו. זו בחורה ללא עבר פלילי, אישה נורמטיבית לחלוטין".
מהמשטרה נמסר: "בשבועות האחרונים התקבלו במוקד הביטחון של בית החולים מספר דיווחים אודות גניבת ציוד אישי של אנשי צוות רפואי בבית החולים העמק שבעפולה. שוטרי מחוז צפון, בשיתוף קב"ט בית החולים, החלו בחקירת נסיבות הארועים תוך איסוף ממצאים. אתמול, עם הפיכת החקירה לגלויה, החשודה נעצרה ובחיפוש בביתה נתפסו ממצאים רבים - בשמים, מסמכים, משקפיים וכן פריטי ציוד רפואי שעל פי החשד נגנבו לאורך התקופה האחרונה משטח בית החולים. הבוקר תובא החשודה בפני בית משפט השלום בנצרת בבקשת המשטרה להאריך את מעצרה".