צה"ל הודיע אמש (יום א') כי הקצין החטוף דניאל פרץ, בן 22 מיד בנימין, נהרג בקרבות ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת מאז ברצועת עזה. פרץ ז"ל היה קצין בדרגת סרן ופיקד על טנק בנחל עוז כשהחלה מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס.
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
דניאל פרץ ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
כמו במקרים אחרים שהוכרזו לאחרונה, גם הפעם מותו נקבע לאחר בחינה של ממצאים שונים ומידע מהימן. הממצאים הללו אפשרו לרב הצבאי הראשי לקבוע את מותו, ואף לקבוע שניתן לערוך לו קבורה בשעה שגופתו עדיין מוחזקת ברצועה. מסע הלוויה יצא היום מבית המשפחה שביד בנימין בשעה 13:30, וההלוויה עצמה תתקיים בהר הרצל בשעה 15:00. ככל הידוע, ברצועת עזה מוחזקים כיום 134 חטופים - מתוכם יותר מ-35 אינם בחיים.
דניאל ז"ל הוא בנו של הרב דורון פרץ, יו"ר תנועת המזרחי העולמית, ונולד ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. לפי ההסתדרות הציונית הרב פרץ שירת במשך 15 שנה את הקהילה היהודית במדינה (שכיום עוינת את ישראל ואף איימה לעצור את אזרחיה המשרתים בצה"ל), עד שחזר לישראל כדי לכהן בתפקידו הנוכחי. המשפחה עלתה ארצה לפני כעשור, כשדניאל היה בן 13. אחיו יונתן לחם גם הוא בקרבות הבלימה של 7 באוקטובר, נפצע ברגלו - ומאז התחתן.
ההודעה הקשה נמסרה למשפחת פרץ פחות מיממה אחרי העצרת שלשום בכיכר החטופים בתל אביב - שבה נשבר ובכה אביו של דניאל, במהלך תפילה שנשא לשלום החיילים והחטופים. בשבוע שעבר הרב פרץ השתתף גם בהצהרה של מטה משפחות החטופים, שבה אמר כי אינו יודע דבר על גורל בנו וכי הוא מייחל לאות חיים ממנו.
אביו ואחותו של דניאל פרץ נואמים בעצרת למען החזרת החטופים, שלשום
(צילום: satview)

3 צפייה בגלריה
הרב דורון פרץ
הרב דורון פרץ
הרב דורון פרץ עם תמונת בנו, בהצהרה ממטה משפחות החטופים בשבוע שעבר
(צילום: עידו ארז)
"הבן שלנו עלה לפני פחות מ-10 שנים, התנדב לשיריון, ובאותו יום עשה את כל מה שהיה יכול, רק כדי להגן על המולדת ולהציל כמה שיותר אנשים. אנחנו כמעט 160 יום לא יודעים כלום על הבן שלנו, חוץ מזה שהיה פצוע. האם יש דבר יותר הומניטרי מאשר לתת אות - מה קורה עם הילד שלנו?", אמר אז. האב ציין באותה הצהרה כי בנו לחם יחד עם סמ"ר איתי חן, שנחטף אף הוא לעזה ורק בשבוע שעבר הודיע צה"ל כי גם הוא נפל בקרבות ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת מאז ברצועה.
גם אחיו של דניאל, יונתן, לחם כאמור ב-7 באוקטובר. יונתן, מ"פ ביחידה 101 בצנחנים, נפצע ברגלו בקרבות בנחל עוז - וימים אחדים לאחר מכן התחתן עם בחירת ליבו גליה, בזמן שאחיו עוד הוגדר כנעדר. בריאיון שהעניק אז הרב פרץ ל-ynet הוא סיפר על ההחלטה לערוך את החתונה למרות החשש הכבד לחייו של דניאל - שכעת התממש עם הבשורה המרה.
3 צפייה בגלריה
החופה המרגשת של יונתן וגליה
החופה המרגשת של יונתן וגליה
חתונת אחיו של דניאל, יונתן, עם גליה, באוקטובר אשתקד
(צילום: באדיבות המשפחה)
האב סיפר כי בין האחים, שעלו כנערים לארץ מדרום אפריקה, הייתה קרבה עמוקה: "הוא שאל אותנו כל הזמן מה אנחנו חושבים, איך אח יכול להתחתן כשאח שלו לא נמצא. כשעמדתי לידו מתחת לחופה, הוא אמר לי: 'אני לא מאמין שדניאל לא פה. אני לא מאמין'. זה הדבר הראשון שהוא אמר לי. אבל הרגשנו שזה הדבר הנכון, לקיים את החתונה למרות הכול. הרב מרצבך דיבר על החוסר של דניאל, ואמרנו יחד פרק תהילים. זה היה רגע כואב ומצער, בכינו, ואחר כך ניגבנו את הפנים ונכנסנו לשמחה".
הרב דני מירוויס, המנכ"ל בפועל של תנועת המזרחי העולמית, מסר בתגובה להודעה על מות בנו של יו"ר התנועה: "במהלך 163 הימים האחרונים התחננו נואשות לחדשות טובות יותר. לאורך כל אותה תקופה, משפחת פרץ העניקה לנו השראה וחיזקה אותנו כפי שביקשנו לחזק אותם. התפילות העולמיות לשלומו יהפכו כעת למשאלות נחמה. שהשם ינחם את הרב דורון, שלי וכל המשפחה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ושנראה את כל החטופים חוזרים הביתה".
שמואל מוניץ השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 21:17, 17.03.24