מוחמד עלי אל-חוסייני הוא איש דת לבנוני שיעי המתנגד לחיזבאללה, למרות שבעבר היה חבר בארגון וחי בסעודיה. אל-חוסייני, שמשמש כמזכ"ל המועצה האיסלאמית הערבית בלבנון, "ניבא" בחודשים האחרונים את החיסולים בציר השיעי-איראני בהצלחה כל כך גדולה, שרבים מאמינים כעת כי בידיו נמצאים נתונים שאינם זמינים לציבור וכי הוא נמצא בקשר שוטף עם ישראל. בין היתר, אל-חוסייני התריע על הכניסה הקרקעית של צה"ל ללבנון, על חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה - ואף את חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. כעת, עוד דמויות נמצאות בסכנה מיידית, לפי תחזיותיו.
דבריו של מוחמד עלי אל-חוסייני על נעים קאסום ויחיא סינוואר

באחד מהריאיונות האחרונים שהעניק הגדיר אל-חוסייני את סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, ואת אחראי ההסברה בחיזבאללה, מוחמד עפיף, כ"מתים מהלכים", והוסיף ש"התקיפה שלהם מגיעה". לקאסם אמר: "נסראללה מחכה לך, כתוב את צוואתך - כי אתה תצטרף אליו". בהתחשב באמירות האחרונות של אל-חוסייני, שכאמור התגשמו כולן, לשניים בהחלט יש ממה לדאוג. במסגרת הריאיונות האחרונים הוא דיבר גם על דובר הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, אבו עוביידה, וציין כי הוא נמצא ברפיח ושעליו לעזוב את עזה לפני שיותקף.
אל-חוסייני רשם כאמור כמה הצלחות בחודשים האחרונים. בין היתר, לפני ההודעה הרשמית של חיזבאללה על מותו של יורשו של נסראללה, ראש המועצה המבצעת של הארגון, האשם ספי א-דין, אמר אל-חוסייני בראיון לרשת אל-ערביה הסעודית כי ספי א-דין חוסל. גם לפני חיסולו של נסראללה הופיע אל-חוסייני בערוץ הסעודי, הזהיר את מזכ"ל חיזבאללה כי איראן "מכרה אותו" לישראל, וקרא לו לכתוב את צוואתו. אחרי חיסול נסראללה, דבריו עוררו סערה ברשת, כאשר הגולשים תהו האם מדובר בצירוף מקרים, או במידע מיוחד שנמצא בידו.
2 צפייה בגלריה
מוחמד עלי אל-חוסייני, מזכ"ל המועצה האיסלאמית הערבית בלבנון
מוחמד עלי אל-חוסייני, מזכ"ל המועצה האיסלאמית הערבית בלבנון
נאסר בגין "שיתוף פעולה עם ישראל והמוסד". אל-חוסייני
(מתוך טוויטר )
גם תחזיותיו של אל-חוסייני לגבי מנהיג חמאס סינוואר התגשמו, כאשר בריאיון לאל-ערביה לפני חיסולו אמר אל-חוסייני כי סינוואר יצא מהמנהרות לבדו, וימות לבד. "הוא לא יוכל להישאר הרבה בתוך המנהרות", אמר.
אל-חוסייני מוכר כ"סופר, מרצה והוגה דעות איסלאמי". לפי פרסומים שונים הוא כתב יותר מ-70 ספרים. אל-חוסייני גדל בלבנון והצטרף לחיזבאללה עם הקמת ארגון הטרור, אך מאוחר יותר ערק והקים את ה"מועצה האיסלאמית הערבית", שבראשה הוא עומד כיום. חרף היותו שיעי, אל-חוסייני דוחה חלק מהתפיסות של חיזבאללה, ובין היתר מתנגד לעימותים עדתיים ובעד איסלאם מתון, מה שעורר מחלוקות בינו לבין ארגון הטרור עם השנים. זאת למרות שהוא ליווה את נסראללה בימי ראשית הארגון. לטענתו של אל-חוסייני, גם המלחמה הנוכחית שחיזבאללה פתח מול ישראל ב-8 באוקטובר אינה נכונה, מאחר שאינה הגנתית.
2 צפייה בגלריה
מוחמד עלי אל-חוסייני, מזכ"ל המועצה האיסלאמית הערבית בלבנון
מוחמד עלי אל-חוסייני, מזכ"ל המועצה האיסלאמית הערבית בלבנון
"מסורות דתיות הקוראות לאלימות מסוכנות יותר מנשק גרעיני"
(מתוך טוויטר )
השלטונות הלבנוניים עצרו את אל-חוסייני במאי 2011, ובפברואר 2012 נגזרו עליו חמש שנות מאסר באשמת "שיתוף פעולה עם ישראל והמוסד". במרץ 2014 הוא שוחרר מהכלא ועזב את לבנון. אל-חוסייני הכחיש לאורך חקירותיו את ההאשמות שקשרו אותו לישראל. אל-חוסייני, לפי דיווחים, מאמין כי האויב הראשון של האזור הוא המשטר האיראני, ולכן יש ליצור שלום עם שאר המדינות כדי להילחם ברפובליקה האיסלאמית. בהצהרות קודמות שלו אמר: "אנחנו קוראים לרבנים, כמרים ואנשי דת מוסלמים, סונים ושיעים כאחד, להוקיע מסורות דתיות וטקסים הקוראים לאלימות, כיוון שהם מסוכנים יותר מנשק גרעיני".
העובדה שההערכות שלו אל-חוסייני מתגשמות מגבירה את החשדות נגדו ואת השיח סביבו. כאמור, גם לפני הכניסה הקרקעית ללבנון הוא כתב כי תהיה כזאת. במסגרת ההערכות שלו הוא הזהיר לאחרונה גם את מנהיגי חיזבאללה בסוריה, אבו עלי א-טבטבאי ויוסף האשם כי הם נמצאים על הכוונת של ישראל. טבטבאי הוא דמות מסתורית ובכירה בחיזבאללה. הוא הוגדר כטרוריסט בינלאומי בשנת 2016 על ידי ארה"ב. לפי דיווחים, מדובר במנהיג צבאי מרכזי בחיזבאללה שפיקד על הכוחות המיוחדים של הארגון בסוריה ובתימן.
לאחר ששוחרר מהכלא ועזב את לבנון אל-חוסייני נדד בין מדינות, עד שסעודיה העניקה לו אזרחות בשנת 2021 על בסיס צו מלכותי, והוא הביע את נאמנותו לממלכה. מאז התאזרחותו הוא הפך לאורח קבוע בתקשורת הסעודית. אל-חוסייני השתתף גם במשלחת של אנשי דת מוסלמים שביקרה במחנה ההשמדה אושוויץ לפני כמה שנים.