1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס פתיחת אירועי המכביה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס פתיחת אירועי המכביה
ביידן והרצוג בטקס פתיחת המכביה, ביולי האחרון
(צילום: AFP)
מסר מארצות הברית כי היחסים עם ישראל חזקים, ואינם תלויים בתוצאות הבחירות לכנסת: נשיא המדינה יצחק הרצוג יטוס בשבוע הבא לארצות הברית וייפגש עם הנשיא ג'ו ביידן שישה ימים לפני הבחירות לכנסת. הרצוג ימריא לוושינגטון בהזמנתו של ביידן, עמו ייפגש ביום רביעי, 26 באוקטובר.
האמריקנים חיכו להסכם הגז עם לבנון, שעליו הסכימו הצדדים, לפני שאישרו סופית את הביקור. היה חשוב להם לקיים אותו בעיתוי זה גם כמחווה לישראל, אבל גם כדי לשדר מסר שהיחסים חזקים ואינם תלויים בתוצאות הבחירות ב-1 בנובמבר, ובממשלה שתקום לאחריהן.
הרצוג וביידן, בפגישה בישראל
(צילום: לע"מ )

במסגרת הביקור, שיימשך יומיים, עתיד הרצוג לקיים פגישות מדיניות עם בכירי הממשל והקונגרס. הוא ייוועד עם ראשי הסנאט ובית הנבחרים מהמפלגה הדמוקרטית ומהמפלגה הרפובליקנית, כדי להבהיר שהיחסים הם עם שתי המפלגות. בנוסף ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית.
זהו ביקורו המדיני הראשון של הרצוג בארצות הברית מאז נכנס לתפקידו כנשיא. ביקורו של הרצוג מתרחש לאחר שהוזמן על ידי ביידן במהלך ביקורו של הנשיא האמריקני בישראל ביולי האחרון.
בהודעת בית הנשיא הערב (שני) נכתב כי מטרת הביקור היא "לחזק את השותפות האיתנה בין ארצות הברית לישראל ולשקף את הקשרים העמוקים בין המדינות, הנמצאים מעל לכל מחלוקת". בהודעה נכתב כי הרצוג וביידן ידונו בשורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים, וכן בקידום יוזמות משותפות הנוגעות למשבר האקלים.
שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג, אחיו של הנשיא, ילווה אותו במהלך הביקור ביחד עם שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס.