1 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תינוק כבן 7 חודשים טבע הבוקר (שישי) באמבטיה בבית בבת ים. צוות מד"א פינה אותו במצב אנוש, תוך פעולות החייאה, לבית החולים וולפסון בחולון.
פרמדיק מד"א חגי נתני, שהגיע לזירת האירוע, סיפר: "כשנכנסנו לדירה ראינו תינוק כבן 7 חודשים מחוסר הכרה. בני הבית העניקו לו עזרה ראשונה וביצעו עיסויים, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ומיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות גם תוך כדי הפינוי לבית החולים".
בבית החולים וולפסון, לשם הובהל התינוק, עדכנו כי מצבו עדיין אנוש, וכי צוותי הטיפול הנמרץ עושים מאמצים גדולים להציל את חייו.
שלשום טבע פעוט כבן שנה וחצי בדלי מים בבית בתל אביב. צוותי מד"א פינו אותו במצב אנוש לבית החולים דנה באיכילוב. ככל הנראה, הפעוט נכנס בטעות לדלי מלא במים - וטבע.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה טבעו למוות 15 ילדים, מתוכם ארבעה באמבטיה. לשם השוואה, בשנת 2021 כולה טבעו למוות באמבטיה שני ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "השנה אנחנו רואים עלייה חריגה בטביעת תינוקות באמבטיה. חשוב להבין כי תינוקות ופעוטות מתחת לגיל 4 נמצאים בסיכון גבוה לטביעה גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים. אני קוראת להורים - אל תגידו 'לא זה לא יקרה'. לא משאירים ילדים צעירים ללא השגחה בסביבת מים, אפילו לא לרגע".