משטרת רמת השרון פנתה הערב (ראשון) לראשי כיתות הכוננות באזור המרכז, ועדכנה אותם בהנחיה חדשה - ולפיה כלל הטקסים לקבלת נשקים יהיו במעמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי ומפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר. "כל ראש כיתה מתבקש לבדוק אם יש מישהו שלא מוכן לקבל את הנשק במעמד השר", נכתב בהודעה מטעם המשטרה, שעוררה את זעמם של חברי כיתות הכוננות.
2 צפייה בגלריה
חמ"ל עיריית אשקלון
חמ"ל עיריית אשקלון
טקס חלוקת הנשקים בנוכחות בן גביר באשקלון
(צילום: EPA/HANNIBAL HANSCHKE)
2 צפייה בגלריה
המשטרה הנחתה את ראשי כיתות הכוננות במרכז שטקסי חלוקת הנשקים יהיו בנוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי
המשטרה הנחתה את ראשי כיתות הכוננות במרכז שטקסי חלוקת הנשקים יהיו בנוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי
ההודעה החריגה שנשלחה לראשי כיתות הכוננות
(צילום: מתוך X)
הכותרת
פני הרשע: האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס / אבי יששכרוף
32:58
עוד נכתב בהודעה החריגה, שאותה חשף יניר קוזין בגלצ, כי "במידה ויש כאלה שלא מוכנים לקבל במעמד השר את הנשק, לרשום לי עוד היום ואותו אדם יוחלף באחד אחר. לא נחזור על האירוע שקרה בטקס הקודם. כנ"ל אם יגיד שמקבל, ובטקס יעשה עניין לא יקבל".
מטעמו של בן גביר נמסר כי "השר עסוק בחלוקת כמה שיותר נשקים לחברי כיתות הכוננות, ופרוץ המלחמה חילק יותר מ-9,000 נשקים והביא לפתיחתן של לפחות 800 כיתות כוננות". הוא הוסיף: "השר מחלק לחברי כיתות הכוננות כולם - חילונים ודתיים, שמאלנים וימניים - על מנת להגביר את ביטחון אזרחי ישראל ולהציל חיים".
המשטרה הודתה לאזרחים המצטרפים לכיתות הכוננות, אך מסרה כי "יחד עם זאת יש על המתנדב לעמוד בקריטריונים והכללים שנקבעו". לדבריה, "בהתאם לפקודות המשטרה נקבעו היתרים ואיסורים הנוגעים לשוטרים ולמתנדבי יחידות המשמר האזרחי השונות, ובהליך הגיוס המתנדב חותם על כך. בנוסף, המתנדב מתחייב לפעול על-פי פקודות המשטרה, ולכן על מתנדב, כמו גם על שוטר, חל איסור על הבעת עמדה מדינית או תמיכה פוליטית.
"מאז פרוץ הלחימה, המשטרה והמשרד לביטחון לאומי הקימו מאות כיתות כוננות מדן ועד אילת", הוסיפו במשטרה. "זו זכות להיות חלק מכיתת כוננות ולהגן על הבית במסגרת תחנות המשטרה המחוברות לקהילה. האחדות בעם וגילוי ההתנדבות והתרומה לקהילה הם צו השעה בימים אלה, ואנו מברכים את כל אותם אנשים שבחרו להיות חלק מכיתות הכוננות".