המשטרה הודיעה הערב (שני) בדיון בבית המשפט השלום בירושלים כי גיבשה מספיק ראיות להגשת כתב אישום נגד דוד חי חסדאי, שעל פי החשד היה מעורב בתקיפת הנשים מרהט במאחז גבעת רונן לפני כשבוע וחצי. "יש ראיות משמעותיות להאשמת החשוד ולהארכת מעצרו עד תום ההליכים", אמר נציג ימ"ר ש"י בדיון. השופטת החליטה להאריך בארבעה ימים את מעצרו.
נציג היחידה החוקרת הוסיף כי "מדובר באירוע בו מעורבים רבים, ובמהלך פעולות החקירה יכולים להיחשף מעורבים נוספים".
1 צפייה בגלריה
הנשים הערביות שהותקפו בשומרון
הנשים הערביות שהותקפו בשומרון
(צילום: ליאור שרון )
"חומר החקירה בתיק מבסס חשד סביר נגד חסדאי ובהתאם להחלטה שהתקבלה לפני שלושה ימים, נקבע שהחשד התחזק. היום הוצגו בפניי תוצרי חקירה נוספים. טיב המעשים מעלה עילת מסוכנות וקיימות פעולות חקירה בנות שיבוש", אמרה השופטת מיכל הירשפלד. "הוצג בפניי מסמך השלמת חקירה מטעם הפרקליטות המלווה את החקירה. מצאתי כי יש מקום להאריך את מעצרו של החשוד, אולם יש במקביל גם לפקח באופן הדוק על החקירה".
עו"ד נתי רום, שמייצג את חסדאי מטעם ארגון חוננו, טען שבמסדר זיהוי שנערך למתלוננות הן לא הצביעו על חסדאי. "המתלוננות זיהו במאה אחוז אדם אחר במסדר הזיהוי שנערך ברהט", טען. זיהמתם את החקירה בכך שהראיתם למתלוננות את תמונתו של חסדאי".
הנשים שהותקפו משחזרות
(צילום: ליאור שרון)

הנציג השיב: "התמונה שלו הוצגה כחלק מהחקירה, אך לא זיהמנו את ההליך. מדובר באירוע טראומטי שבו אנשים נורמטיביים נקלעו לסיטואציה מסכנת חיים. הפערים בגרסאותיהן של המתלוננות אינם מהותיים".
לבית המשפט הובאו לדיון גם שני חשודים נוספים שנעצרו בפרשה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב-10 ימים. אחד החשודים הוא קטין, שיחגוג 18 בעוד יומיים. החשדות נגדם כוללים הצתה על רקע לאומני, יידוי אבנים, חבלה זדונית ומעשה טרור.