חייל מהקטטה בחברון: "הסמח"ט ירק על חבר שלי בפנים. התנהג כמו עבריין"

הדי הקטטה שפרצה השבוע במוצב בחברון בין סגן מפקד חטיבת יהודה, קצין בדרגת סגן אלוף, לבין לוחמים ומפקדים מגדוד 51 של חטיבת גולני, לא שוככים גם אחרי ההחלטה על העונשים הבוקר (יום ו'). כעת אנחנו מפרסמים הקלטה שבה נשמע אחד הלוחמים המעורבים, שבה פירט את גרסתו לאירוע. "הסמח"ט ירק על חבר שלי", הוא אמר בשיחה עם חברו.
בשיחה נשמע החשש מאיפה ואיפה בענישה ומתן גיבוי לסמח"ט, בהמשך לפרסום ב-ynet השבוע. בסופו של דבר, הוחלט להדיח את סגן מפקד החטיבה ואת סגן מפקד גדוד (סמג"ד) 51. סגן מפקד הפלוגה, הרס"פ (שיעמוד בפני הליך הדחה מתפקיד) ולוחמים שהיו מעורבים בקטטה נשפטו לחמישה עד עשרה ימי מחבוש. הערה פיקודית תירשם למפקד חטיבת יהודה, לקצין הקשר של החטיבה ולמפקד גדוד 51.
1 צפייה בגלריה
תיעוד חלק מהקטטה בין לוחמי גולני לבין סמח"ט יהודה
תיעוד חלק מהקטטה בין לוחמי גולני לבין סמח"ט יהודה
תיעוד מהקטטה בחברון
(מתוך הרשתות החברתיות)
האירוע החריג החל לפי הטענות באמירה "גולנצ'יק ערס" מצד קצין מטה מהחטיבה המרחבית החולשת על גזרת חברון. בעקבות כך, הורה סמג"ד 51 לא להכניסו למוצב הפלוגתי שבגזרת העיר הגדולה בגדה. סמח"ט יהודה שהגיע למקום למחרת לא הורשה להיכנס למוצב "חרסינה" בהתאם להוראה, כי היה עם אותו קצין מטה. ואז פרצה המהומה שכללה חילופי מהלומות וגידופים.
בהקלטה שמופיעה כאן (בנגן הווידאו שבראש הכתבה) אומר הלוחם כי "הסמח"ט ירק על חבר שלי בפנים. נשבע לך. ויש מצלמות, אם אפשר לפתוח את זה - בכלל ברכה". לטענתו, הוא וחבריו מילאו פקודות בכך שלא הכניסו את אותו קצין. "לא ידעתי שזה סמח"ט ואמרו לא להכניס אז לא הכנסנו".
אחר כך, מתאר החייל, הסמח"ט "עוד הגיע לפלוגה, ניסה לעשות דווקא, להראות למי יש יותר גדול". הרס"פ מגולני ניסה להסביר לסגן אלוף מהחטיבה המרחבית שאין אישור להכניסו, "והוא (הסמח"ט) תפס אותו מהיד, הטיח אותו לקיר ואז קרה מה שקרה. כולם היו בהלם, כל הפלוגה הייתה בשוק.
"ראינו את הדרגות אבל לא הבנו... אני לא יודע איך בנאדם חושב שהוא יכול להרשות לעצמו לעשות דבר כזה, לא משנה באיזה דרגה הוא.. ועכשיו רוצים להפיל אותנו. ברור שהייתה קצת אלימות, אבל הוא לא נפל על הרצפה, לא קיבל בעיטות ואגרופים על הרצפה. הוא התנגח עם המ"פ.
"אכלנו חרא בלי סיבה, אחי. אני מפחד שחברים שלי ייכנסו לכלא על כלום. רק רצו להגן על המ"פ ועל הרס"פ. זו הסיבה היחידה, הבן אדם עוד שנייה שבר לו את היד. הוא התנהג כמו חתיכת עבריין. אנחנו האחרונים שרוצים לעשות בעיות בגלל הרושם שאומרים על גולני 'פלנגות'. על הדברים הטובים שאנחנו עושים בקו והמחבלים שאנחנו מורידים לא מדברים".
תיעוד חלק מהקטטה
(מתוך הרשתות החברתיות)

בתוך כך, מפקד חטיבת חברון, אלוף משנה ישי רוזיליו, כתב באיגרת לפקודיו: "כשלנו - זו לא דרכנו". רוזיליו הודח בעבר מתפקידו כמפקד גדוד הסיור (גדס"ר) של הצנחנים, בעקבות האסון בנחל חילזון לפני ארבע שנים שבמהלכו נהרג פקודו, רב"ט אביתר יוספי, מטביעה במהלך אימון ניווטים. לאחר שהרמטכ"ל הקודם, אביב כוכבי, החליט לקדמו בכל זאת לתפקיד מח"ט חברון, נמתחה ביקורת וכוכבי השיב שאינו עוסק בעריפת ראשים.
רוזיליו הוסיף באיגרת: "מדובר באירוע בו לא פעלנו לפי ערכי צה"ל ונהליו. עלינו לזכור שיש לנו אויב חיצוני שמאיים ומפגע. משימתנו היא לשלב כוחות על מנת לשמור ולסכל, ולא נוכל לעשות זאת ללא שותפות למען אחדות המטרה. אנו מצפים ממפקדינו להפגין שיקול דעת, בגרות, להיות ישרים, הוגנים ובעיקר ראויים למשקל הכבד המונח על כתפיהם".