ראש המוסד דוד (דדי) ברנע נפגש הלילה (בין שישי לשבת) באוסלו עם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני, במאמץ להחיות את המשא ומתן בנוגע לעסקת חטופים חדשה. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ראש המוסד ברנע נפגש שם גם עם גורמים מצריים.
1 צפייה בגלריה
אמיר קטאר תמים בן חמד אאל תאני, ראש המוסד דוד ברנע
אמיר קטאר תמים בן חמד אאל תאני, ראש המוסד דוד ברנע
אמיר קטאר וברנע. ייפגש היום עם ראש ממשלת האמירות באוסלו
(צילום: רויטרס / Saudi Press Agency/Handout, רועי אברהם לע"מ)
הגורמים ששוחחו עם ה"ג'ורנל" ציינו כי ישנם מכשולים משמעותיים שמונעים את חידוש המו"מ, כולל חילוקי דעות לגבי התנאים האפשריים בתוך חמאס. עוד לפני נסיעתו הצפויה, ראש המוסד קיים עם שר הביטחון יואב גלנט דיון בנושא המאמצים להחזרת החטופים. בדיון השתתפו גם הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק ונוספים. כך נמסר מלשכת גלנט.
כבר אמש, שעות אחרי האסון בשג'אעיה שבו שלושה חטופים נורו בשוגג על ידי כוח צה"ל ונהרגו, דווח באתר החדשות האמריקני "אקסיוס" כי ראש המוסד צפוי להיפגש באירופה עם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני.
המשא ומתן שמותנע כעת, כשבועיים מאז חידוש הלחימה, צפוי להיות מורכב וסבוך ולהימשך זמן רב מאוד. ביחס למשא ומתן הקודם מלווים אותו אתגרים רבים, וצפוי להידרש זמן עד שהתהליכים מול חמאס יבשילו. למאמץ שותפים הבית הלבן, שר המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר, המנסים לגבש מתווים שיניעו עסקה.