שרת התחבורה מירי רגב, חברת הקבינט המדיני-ביטחוני, יצאה אמש (שני) להגנת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעדיין לא קיבל אחריות על מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, שאירעה במשמרת שלו, גם כשבועיים וחצי אחרי.
בריאיון לערוץ 14 היא אמרה כי היא אמנם "מבינה את הכאב והשאלות הקשות" , אך כשנשאלה על חלקו של ראש הממשלה נתניהו - שמכהן בתפקיד במשך כ-13 שנים מתוך 14 השנים האחרונות, הטילה את האחריות על בכירי מערכת הביטחון - שרובם כבר הודו כי גם הם נושאים באחריות.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"הוא לא יכול להחליף את שב"כ או אמ"ן". רגב יצאה להגנת נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
2 צפייה בגלריה
קיבלו אחריות, לעומת נתניהו. בר, הלוי וגלנט
קיבלו אחריות, לעומת נתניהו. בר, הלוי וגלנט
קיבלו אחריות, לעומת נתניהו. בר, הלוי וגלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57
"אני באמת לא רוצה להיכנס לזה", ציינה רגב, "הייתה כאן קונספציה מוטעית לאורך שנים שמי שמוביל אותה ומי שהביא את ההמלצות זה אנשי המקצוע, הרי הדרג המדיני לא מקבל סתם ככה החלטות בקבינט".
חברת הקבינט רגב, כמו בכירים רבים בליכוד, תקפה לא מעט בשנים האחרונות את "הפקידים", שהם למעשה אותם אנשי מקצוע שממונים על ידי הדרג המדיני - ואמרה לא אחת כי תפקידם לייעץ בלבד. עם זאת, אמש היא התבטאה קצת אחרת: "בסופו של דבר יש אמ"ן, יש שב"כ, יש מוסד, יש רמטכ"ל. מנהיג בכללי צריך להגיד אני שומע מה אנשי המקצוע אומרים. אף מנהיג, אף ראש ממשלה לא יכול להחליף את אמ"ן ולא יכול להחליף את שב"כ או את המוסד שהם באים לך עם המלצות מסוימות לגבי פעילות מסוימת".
בימי ממשלת בנט-לפיד רגב דווקא הקפידה להאשים את הדרג המדיני במצב, טענה שבגללו "הטרור מרים ראש" - והאשימה לא אחת את הממשלה ההיא בפיגועים "בחסות הממשלה הרופסת, הכנועה והמסוכנת", וגם ב"התנהלות אשר מפקירה את אזרחי ישראל".
נתניהו אמנם עדיין לא התייצב בפני הציבור ולקח אחריות על האירוע, אך רבים אחרים כן. בין היתר קיבלו אחריות שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן אהרון חליוה, ראש השב"כ רונן בר, ראש המל"ל צחי הנגבי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שמשמש גם כשר במשרד הביטחון ושר החינוך יואב קיש, שהודה במשדר ynet Live: "אף אחד לא יברח מאחריות, אנחנו אחראים - אני אחראי כחבר ממשלה. התעסקנו בשטויות, שכחנו איפה אנחנו חיים".
אתמול התווסף לרשימה הזו גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שכיהן בתפקיד במשך 12 חודשים. "אני שירתתי כראש ממשלה במשך 12 חודשים ופעלתי ככל האפשר לאור המטרה של להשאיר את חמאס מוחלש ומורתע", אמר בנט. "היו עוד דברים, שאני לא יכול לפרט אותם, שלא הספקתי לעשות, שאולי יכלו לשנות את התמונה מקצה לקצה - אבל אז הממשלה נפלה בגלל הבלים. אז האם אני גם נושא באחריות? בוודאי, בוודאי".