במדינת פלורידה שבארצות הברית הוצא לפנות בוקר (יום ה') להורג לואיס גסקין, מי שהתפרסם בכינוי "הרוצח הנינג'ה", והורשע ב-1989 ברצח רוברט וג'ורג'ט סטרמפלס, בני זוג מניו ג'רזי שהגיעו לביקור במדינה.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב פלורידה הרוצח הנינג'ה לואיס גסקין הוצא להורג
ארה"ב פלורידה הרוצח הנינג'ה לואיס גסקין הוצא להורג
"הרוצח הנינג'ה". המילים האחרונות: "תביטו בתיק שלי"
(צילום: AFP )
גסקין כונה "הרוצח הנינג'ה" משום שבזמן הרצח הוא לבש כולו שחורים. הרצח בוצע בביתם של בני הזוג, ואחריו הוא גנב מהבית שעון, שתי מנורות ומכשיר להקלטת וידאו, שאותם התכוון לפי החוקרים לתת לבת זוגו כמתנות לחג המולד. הוא הורשע גם בשוד מזוין, פריצה וניסיון לרצח של זוג שגר בסמוך, ניסיון שבוצע באותו הלילה. ב-1990 נידון גסקין למוות אחרי שחבר מושבעים המליץ על כך ברוב של 8 מול 4 והשופט קיבל את ההמלצה.
הרשויות בפלורידה הודיעו כי גסקין הוצא להורג בשעה 18:15 לפי השעון המקומי (01:15 שעון ישראל), תשע שעות אחרי שאכל את הארוחה האחרונה שלו – זכות הניתנת לכל המוצאים להורג בפלורידה. שירות בתי הסוהר שם מסר כי הארוחה כללה צלעות חזיר ברוטב ברביקיו, צוואר חזיר והודו, כנפי באפלו, אורז מטוגן עם שרימפס, צ'יפס ומים.
לפני מותו הגיעה לבקר אותו אחותו, אך בזמן ההוצאה להורג לא צפו בו קרובי משפחה. כשנשאל אם יש לו מילים אחרונות לומר השיב: "צדק אינו נוגע לפשע. הוא לא נוגע לפושע. הוא נוגע לחוק". אחר כך הזכיר את ההליכים שהתנהלו בעניינו וסיים את ההצהרה באמירה: "תביטו בתיק שלי". הוצאתו להורג – באמצעות הזרקה של קוקטייל קטלני – החלה ב-18:02, וב-18:15 הוא הוכרז מת.
2 צפייה בגלריה
חגיגות בפלורידה
חגיגות בפלורידה
המושל דסנטיס. קצב ההוצאות להורג גובר
(צילום: AFP)
הוצאתו להורג של גסקין התאפשרה אחרי שמושל פלורידה רון דסנטיס, שצפוי להיות היריב הראשי של דונלד טראמפ בפריימריז הרפובליקניים לנשיאות בשנה הבאה, חתם על המהלך בחודש שעבר. פרשנים בארה"ב מדגישים את העובדה שדסנטיס חותם לאחרונה בתדירות גבוהה יותר על צווי הוצאה להורג של נידונים למוות, אחרי שבארבע השנים הראשונות שלו בתפקיד הוצאו להורג בפלורידה רק שני בני אדם – שניהם ב-2019. הם רומזים כי ייתכן שזו דרכו להתחבב עוד יותר על בסיס התומכים השמרני שלו.
הוצאתו להורג של גסקין התבצעה שישה שבועות אחרי הוצאתו להורג של דונלד דילבק בן ה-59, שהורשע ברצח ב-1990, ושלושה שבועות לפני הוצאתו להורג המתוכננת של דריל ברוויק בגין רצח שביצע ב-1986. אם הוצאתו להורג של ברוויק לא תידחה, יהיה זה רצף ההוצאות להורג הזריז ביותר בפלורידה מאז שלוש ההוצאות להורג שבוצעו שם בתוך 36 יום ב-2014, בימי המושל הרפובליקני ריק סקוט.
הוצאתו להורג של גסקין הייתה ההוצאה להורג ה-101 מאז החזרתו של עונש המוות לתוקף בפלורידה ב-1976. עוד 297 בני אדם במדינה מוחזקים כעת במעמד של נידונים למוות.