נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך בביקורו באיחוד האמירויות כמתוכנן, לאחר שאמש יורט טיל ששיגרו המורדים החות'ים בתימן לעבר המדינה. היום (ב') פתח הנשיא את "יום ישראל" בתערוכת "אקספו 2020" העולמית הנערכת בדובאי, ולאחר מכן קיים פגישה מדינית עם שליט דובאי, שייח מוחמד בן ראשד אל-מכתום.
4 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג בדובאי
נשיא המדינה יצחק הרצוג בדובאי
הרצוג בדובאי. "מעריצים את הדרך שסללתם"
(צילום: EPA)
(צילום: שמוליק דודפור)

הרצוג נשא דברים בפתח "יום ישראל", ואמר כי "זו תזכורת לרווח שניתן להשיג כאשר אנו עובדים יחד כדי לשבור חומות, לאחד מוחות ולדמיין עתיד אחר. ביתן זה מעניק טעימה נפלאה של מה שיש לנו להציע - מטכנולוגיית מים וחקלאות בר קיימא, דרך בריאות, ערים חכמות ועד פתרונות פורצי דרך בכלכלה. זה מיצג מעשי של שיתוף הפעולה בין האומות ושל העתיד שכולנו יכולים לדמיין. דמיון זה הפך למציאות בדיוק כאן, כאשר איחוד האמירויות ומנהיגיו חתמו בעוז על הסכמי אברהם ההיסטוריים".
לדבריו, "החלטה זו לא נועדה רק לנרמל קשרים, אלא לעצב מחר חדש עבור הדור הבא של שתי האומות שלנו ושל האזור כולו. חלף זמן קצר מאז שהסכמי אברהם הוכרזו, המסחר המשותף שלנו כבר עבר את המיליארד דולרים ויותר מ-120 הסכמים כבר נחתמו בין ישראל ואיחוד האמירויות. ישראלים ואמירתים לומדים יחד ורוכשים את השפה והתרבות זה של זה. 250,000 ישראלים כבר ביקרו באיחוד האמירויות, ואנו מצפים לביקורם בישראל של אמירתים רבים בתום מגפת הקורונה".
4 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג באקספו 2020 בביקור באיחוד האמירויות
יצחק הרצוג באקספו 2020 בביקור באיחוד האמירויות
הרצוג באקספו 2020 בדובאי. "מיצג מעשי של שיתוף הפעולה בין האומות"
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
הנשיא הוסיף כי "חלק מגדולתה של איחוד האמירויות הוא השילוב של רוח חדשנית וגישה שחושבת קדימה, יחד עם כבוד עמוק למסורת המוסלמית המפוארת. אנו, אזרחי מדינת ישראל, בתור ילדיהם של אותו אברהם, חולקים את עמדתכם לגבי אמונה דתית הקשורה ברוח היזמות. אנו מעריצים את הדרך שאתם סללתם. אני מקווה ומאמין שיותר ויותר אומות ימשיכו בקרוב בדרכה של איחוד האמירויות ויצטרפו להסכמי אברהם".
הוא סיכם את דבריו: "מדינת ישראל נרגשת לצעוד יחד עם איחוד האמירויות ויתר האומות כאן באקספו לכיוון של עתיד טוב יותר, בר קיימא ומלא שלום, למען האומות שלנו, האזור שלנו והעולם כולו". לבסוף, הנשיא הוסיף בערבית: "השם יברככם וייתן לכם חיים ארוכים".
4 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג באקספו 2020 בביקור באיחוד האמירויות
יצחק הרצוג באקספו 2020 בביקור באיחוד האמירויות
הרצוג בפגישתו עם שליט דובאי
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
לפני הרצוג נשא דברים גם שייח נהיאן בן מובארק אל-נהיאן, שר הסובלנות והדו-קיום של איחוד האמירויות ונציב אקספו 2020. "לישראל יש הרבה להציע בפלטפורמה העולמית שלנו. אנו מתכבדים לארח אתכם כאן איתנו באקספו דובאי 2020", הוא אמר. "אנחנו מאמינים כי מה שמאחד את האנושות משמעותי יותר ממה שמפריד אותה".
לאחר הביקור בתערוכת אקספו, נפגש הרצוג עם שליט דובאי. בפגישתם דנו השניים בנושאים שונים, בין ביתר בהעמקת שיתופי הפעולה בתחומי הכלכלה, החדשנות, התיירות וההשקעות. בפגישתם שוחחו גם על ההיסטוריה המיוחדת והמשותפת של ישראל והאמירויות".