הנזק בבית בשדרות
(צילום: רועי עידן, מנדי ריזל קול ברמה)

אזעקות נשמעו אמש (רביעי) בשעה 22:33 בשדרות וביישובים איבים וניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב, בעקבות רקטה אחת ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בשדרות נגרם נזק קל לבית ומכונית. במקום לא אותרו נפגעים בנפש למעט גבר כבן 70 שלקה בחרדה ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון.
המשטרה מסרה כי בחצר הבית בשדרות אותר "פריט רקטי", וחבלנים הוזעקו למקום כדי לפנות אותו. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה אל מול הרקטה ששוגרה מהרצועה. בתוך גוף הרקטה נמצאו מאות כדוריות ברזל שהוכנסו לתוכה - במטרה להגדיל את הפגיעה והנזק.
אסף יהודה, שמתגורר בבית שנפגע, סיפר כי היה בקומה התחתונה - ועם שמיעת האזעקה רץ לממ"ד. "ההורים שלי היו איתי. שמענו פיצוץ חזק והייתה שריפה קטנה וכיבינו אותה. זה היה מפחיד ומזל שאף אחד לא נפגע. הנפילה הייתה ליד בלון גז שבנס לא התפוצץ", הוא אמר.
תיעוד השיגור מעזה לשדרות
(באדיבות משתלת בן בן מושב נתיב עשרה)

7 צפייה בגלריה
רסיס הרקטה בשדרות
רסיס הרקטה בשדרות
שרידי הרקטה בבית בשדרות, אתמול
(צילום: מתן צורי )
7 צפייה בגלריה
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
(צילום: רועי עידן )
7 צפייה בגלריה
רסיסי הרקטה
רסיסי הרקטה
(צילום: רועי עידן )
ראש העיר שדרות אלון דוידי שהגיע אל הבית שנפגע מהרקטה אמר כי "הציפייה היא ברורה - שיהיה פה שקט ושמי שירה את הרקטה הזו יהיה מתחת לאדמה. אני חושב שכולנו מבינים היום שהאויבים שלנו נמצאים גם מחוץ למדינה שלנו, גם בעזה ולבנון, ומקבלים חיזוק מתוך המדינה. אנחנו צריכים לזכור תמיד שאנחנו עם ישראל במדינת ישראל. צריכים לשמור על עם ישראל, וזה אומר לדאוג שכל האנשים יזכו לחיות כאזרחים נורמליים ולא ללכת לישון בפחד".
לדברי דוידי, "אנחנו מבינים שאת השקט חמאס ניצל על מנת להתחמש. אני חוזר ואומר: אזרחי מדינת ישראל צריכים לחיות בשלווה ובביטחון. מי שצריך לחשוש אלו חמאס ומי שירה את הרקטות האלה. בהם צריך לפגוע".
7 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם
הנזק שנגרם
(צילום: רועי עידן )
7 צפייה בגלריה
רסיסי הרקטה
רסיסי הרקטה
כדוריות ברזל שהוכנסו לגוף הרקטה
(צילום: רועי עידן )
7 צפייה בגלריה
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
(צילום: מנדי ריזל קול ברמה)
האזעקה אתמול נשמעה שעות אחרי סיומה של צעדת הדגלים בירושלים. התהלוכה אמורה הייתה לעבור בשער שכם וברובע המוסלמי בעיר העתיקה, אולם היא נבלמה על ידי המשטרה בכיכר צה"ל בבירה, דקות ספורות מרגע יציאתה מכיכר ספרא. בנקודת הבלימה של התהלוכה התעמתו חלק מהמפגינים עם השוטרים - והם נהדפו לאחור. מרבית הצועדים המשיכו לכיוון שער יפו והכותל המערבי, וחלקם נשארו באזור כיכר צה"ל, שם הקים יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר "לשכה" מאולתרת, שבה אמר שיישאר עד היום.
לאורך הצעדה שרו המשתתפים "ירושלים של זהב" וקראו בין היתר: "נקמה", "שיישרף לכם הכפר", "ערבים החוצה" ו"בנט הביתה". עם הנבלמים בתהלוכה נמנה גם ח"כ בן גביר, שעל הרחקתו משער שכם החליט אתמול בצהריים ראש הממשלה נפתלי בנט. לפני צאת התהלוכה לדרכה, אמרו בכירים במשטרה כי הוא ייחסם לפני הגעתו אל השער. כשהגיעה הצעדה אל החסימה, אמר בן גביר שלא יתעמת עם השוטרים ולא ימשיך לכיוון שער שכם. "יש החלטה של ראש הממשלה שאי אפשר לקיים את הצעדה", הוא אמר למשתתפים. בהמשך הוא דרש מקציני המשטרה לצפות בצו שאוסר עליו להגיע לשער שכם - ואמר כי "מה שעושה המשטרה לא-חוקי".
7 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים יוצא לדרך
מצעד הדגלים בירושלים יוצא לדרך
מצעד הדגלים בירושלים
(צילום: EPA)
ארגוני הטרור הפלסטיניים לא התעלמו מקיום המצעד ברחובות ירושלים, ובחמאס אמרו אמש כי "ההנהגה הישראלית תישא באחריות המלאה להשלכות צעדת הדגלים ולצעדים המסוכנים והפרובוקטיביים". בארגון הג'יהאד האיסלאמי, שהיה כאמור זה שככל הנראה היה אחראי לירי לעבר עוטף עזה ביום שני האחרון, הודיעו על "כוננות עליונה של הלוחמים להגנה על מסגד אל-אקצא".
כאמור, ביום שני האחרון, בפעם הראשונה מאז ספטמבר, שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר העוטף. לוחמי כיפת ברזל יירטו את הרקטה, שהובילה להישמע אזעקות בקיבוצים כיסופים ועין השלושה שבמועצה האזורית אשכול. גורמים פלסטיניים מסרו ל-ynet כי ההערכה היא שהג'יהאד האיסלאמי הוא זה שעומד מאחורי הירי.
בתגובה לירי הרקטה, תקף צה"ל בלילה שבין שני לשלישי סדנה לייצור אמצעי לחימה שמשתייכת לארגון חמאס ברצועה. דובר חמאס חאזם קאסם אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי צה"ל תקף "מוצבים ריקים".
תקיפת צה"ל ברצועת עזה השבוע

במהלך התקיפה, שהייתה הראשונה של צה"ל ברצועת עזה זה שלושה חודשים וחצי, טענה הזרוע הצבאית של חמאס כי שיגרה טיל נ"מ לעבר המטוסים הישראליים. בצה"ל אישרו כי אירע ירי שכזה, וגורם בזרועות הצבאיות טען בפני רשת אל-מיאדין הלבנונית כי טיל הנ"מ ששוגר היה מסוג סטרלה, טיל כתף מונחה נגד מטוסים מתוצרת סובייטית במקור. בתקיפות רבות בעבר פעילי חמאס ניסו לירות טילי כתף למסוקים ומטוסים, ללא הצלחה.
אזעקת האמת האחרונה בישראל לפני הלילה שבין שני לשלישי נשמעה באמצע ספטמבר, במסגרת ערב שלישי ברצף של שיגורי רקטות מעזה על רקע לכידתם של ארבעה מתוך שישה מחבלים שברחו מכלא גלבוע. חיל האוויר תקף בתגובה בשטח הרצועה.
בערב השנה האזרחית החדשה התפוצצו שתי רקטות ששוגרו מעזה מול חופי גוש דן - אז הסתפק צה"ל בתגובה מאופקת ותקף יעדים של חמאס באזור חאן יונס ועמדות תצפית של ארגון הטרור בצפון הרצועה. לא נשמעה אז אזעקה.
פורסם לראשונה: 22:35, 20.04.22