בית המשפט העליון התיר לפרסם היום (רביעי) את שמו אלי ניר, איש עסקים שהואשם לפני חודשים ארוכים בעבירות מין.
לפי האישום, ניר הכיר שלוש נשים דרך אפליקציית טינדר, נפגש איתן וביצע בהן עבירות מין. באישום הראשון - נפגש ניר בשנת 2017 עם א.א., ובמהלך הפגישה ביצע בה מעשה סדום בניגוד להסכמתה. על פי האישום השני, נפגש ניר עם ב.ב. בשנת 2019. הוא לקח את ב.ב. לדירה ברשותו לכאורה, ושם בעל אותה בניגוד להסכמתה. על פי האישום השלישי, בשנת 2020 נפגש ניר עם ג.ג. ובמהלך המפגש בעל אותה וביצע בה מעשה סדום בניגוד להסכמתה. האישום הותר לפרסום לבקשת "הצינור".
לפי "כלכליסט", אלי ניר היה עד לאחרונה שותף בפלטפורמת ההשקעות OurCrowd. היא הוקמה בשנת 2013 על ידי ג'ון מדבד, המשמש עדיין כמנהלה. עם השנים היא הפכה לאחד מגופי ההשקעה החשובים בענף ההייטק. כיום היא כוללת יותר מ-225 אלף משקיעים רשומים, שביצעו השקעות בכ-425 חברות בהיקף כולל של כ-2.2 מיליארד דולר. הפלטפורמה הזו נחשבת לקרן הפעילה ביותר בישראל ורשומה על 63 אקזיטים.
מחברת OurCrowd נמסר: "נדהמנו לשמוע על האישומים החמורים נגד אלי ניר מדיווחי התקשורת על החלטת בית המשפט העליון ב-30 בינואר. ניר לא שיתף אף גורם בקרן על-כך שהוא נחקר על ידי משטרת ישראל ולא דיווח על הגשת כתב האישום נגדו ומעצרו לפני מספר שנים כחלק מחקירה זו. ניר ביקש לפרוש מתפקידיו בקרן בתחילת אוקטובר 2023 מטעמים אישיים ולא עלה בדעתנו שנסיבות בקשתו כרוכות בחשדות המדוברים, שבאותו מועד כלל לא היו ידועים לנו. ב-30 לינואר 2024 ניר הודיע על סיום כל תפקידיו ובהתאם הוא כבר לא מייצג את החברה באף תפקיד. הנהלת הקרן נוקטת בגישה של אפס סובלנות כלפי כל התנהגות בלתי ראויה, ובוודאי כשמדובר בעבירות מין. אנו מעריכים את המאמצים הנמרצים והעקביים של אמצעי התקשורת לחשוף פשעים לכאורה מסוג זה. אנו עושים מאמצים גדולים להבטיח שהנשים שעובדות בחברה תהיינה בטוחות ותחושנה בטוחות בכל הזמנים והנסיבות".
עורכי הדין יגאל דותן, אביגדור פלדמן וחיים יצחקי בשם הנאשם אלי ניר מסרו: "כתב האישום בפרשה זו לא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה שכן, הראיות בתיק החקירה מצביעות על חפותו המוחלטת של מרשנו. כתב האישום אשר הוגש כנגד מרשנו מופרך כל כך, עד שלדוגמה, אחת המתלוננות שלחה למרשנו יום לאחר המפגש נשוא תלונתה סמס שהיה כיף, וכן קבעה להפגש עימו פעם נוספת. אצל מתלוננת נוספת עולה כי מדובר בהקשר של מפגש מיני. יתר על כן - הפרקליטות עצמה סגרה תיק זה כשהוגש לפני מספר שנים ואילו כעת פתחה אותו מחדש ללא שום ראיה חדשה. לגבי המתלוננת האחרונה גם דו"ח רפואי שנערך בעניינה ולבקשתה ומצוי בחומר הראיות מלמד כי אין שום ממצא המעיד על מעשה ברוטאלי. המתלוננות קשורות אחת לרעותה ותלונת האחת הוגשה בעקבות תלונת השנייה. מרשנו שם יהבו על בית המשפט שיעשה צדק ויזכה אותו מכל אשמה".