קרובת משפחה של אלמוג מאיר ג'אן (21), ששוחרר במסגרת מבצע החילוץ ההירואי מלב רצועת עזה, סיפרה ל-ynet כי לפני מספר שבועות, כאשר ציין את יום הולדתו בשבי, הוא צולם על ידי מחבלי חמאס, שאמרו לו שיעבירו את הסרטון לישראל. "הוא אפילו שאל אותנו: 'ראיתם את הסרטון?'", סיפרה.
הסרטון, נדגיש, מעולם לא פורסם על ידי חמאס - ולכן לא הופץ גם בישראל. לדבריה, לפני מבצע החילוץ הדרמטי אלמוג ישן, ולכן אינו זוכר את כל פרטיו. לבית החולים הגיעו חברים רבים של אלמוג, שזכו לפגוש אותו אחרי שעות. הם "התנפלו" עליו וצעקו: "הוא משלנו ולא ניתן אותו". אופק, אחד מהם, שיתף בשיחה עם ynet את התחושות: "הוא במצב מדהים, חזק כל כך מנטלית אחרי מה שהוא עבר שם".
אלמוג מאיר ג׳אן בפגישה הראשונה עם החברים
(מתוך אינסטגרם)

1 צפייה בגלריה
אלמוג מאיר
אלמוג מאיר
צולם על ידי שוביו, ביום הולדתו. אלמוג מאיר ג'אן
(צילום: REUTERS/Marko Djurica)
מלבד אלמוג, חולצו ב"מבצע ארנון" - על שם לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה שנהרג במהלכו - שלושה חטופים נוספים. נועה ארגמני, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב.
החטופים היו בסביבה אזרחית, מעל לקרקע, בבניינים בני 4-3 קומות. הכוחות הסתערו על שני היעדים שבהם הוחזקו בנפרד, כשנועה הוחזקה בבניין אחד בקומה הראשונה - ואנדריי, שלומי ואלמוג בקומה השלישית בבניין אחר. שני הבניינים היו במרחק של מאות מטרים זה מזה, והחטופים הוחזקו לצד משפחות עזתיות. חמאס העביר מעת לעת את ארבעת החטופים מדירה לדירה, ואלמוג ככל הנראה שהה במהלך כל תקופתו בשבי עם שלומי ואנדריי.
הכוחות פרצו במקביל לשני הבתים עם אמצעי לחימה מיוחדים, שפותחו לטובת המבצע. מיד לאחר הוצאת החטופים הכוחות החלו לסגת תוך כדי לחימה בעשרות מחבלים - אך הרכב עם שלושת החטופים נתקע, בהם אלמוג, ספג אש אדירה. זה היה הרגע שבו המבצע כמעט הסתבך; כוחות אוגדה 98 זינקו כדי לסייע בקרב החילוץ של הרכב, ומסוקי חילוץ נכנסו לאור יום לעומק הרצועה.
שלוש חטיבות לקחו חלק בקרב החילוץ, שבמהלכו פונה גם זמורה לבית החולים, ושם נקבע מותו. מדובר בחטיבה 7, חטיבת הצנחנים וחטיבת כפיר - בשיתוף פעולה עם שייטת 13, לצד כוחות מיוחדים נוספים.
החטופים גם הפעם הוגדרו כ"יהלומים" ברשת הקשר המבצעית, וב-11:15 התקבלה הקריאה המיוחלת: "היהלומים בידינו". כדי לשמור על המבצע בסודיות, אלפי החיילים בחטיבות שהשתתפו בחילוץ לא ידעו על מהות הפעולה לפני שקרתה כדי לשמר את ההפתעה. רק מספר קטן של מפקדים נחשפו אתמול למבצע וברמות שונות. כוחות אלו הוצבו בנקודות זינוק נכונות, מבלי לחשוף את הסוד.
בפעולה נפצעו גם חיילים באורח קל, בעיקר מרסיסים. חיל האוויר הנחית חימושים בקרב החילוץ עשרות מטרים מהכוחות.