האלוף במיל' דורון אלמוג הוא המועמד המוביל לתפקיד יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet. ועדת המינויים שבוחרת את יו"ר הסוכנות בוחנת את המינוי של אלמוג. כדי להיבחר לתפקיד הוא זקוק לתמיכתם של תשעה מבין עשרת חברי הוועדה. בינתיים, הוועדה בוחנת גם את מועמדותו של סגן שר החוץ עידן רול, שאותו מקדם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד.
2 צפייה בגלריה
עידן רול יאיר לפיד
עידן רול יאיר לפיד
לפיד מנסה לקדם את סגנו? שר החוץ וסגן השר רול
(צילום: דוברות יש עתיד, יואב דודקוביץ')
אלמוג (71) שימש בעבר כאלוף פיקוד דרום. הוא פעיל למען אנשים עם לקות שכלית המשולבת בלקות נוספת ומכהן כיו"ר הכפר השיקומי עדי נגב – נחלת ערן. הכפר קרוי על שמו של בנו, ערן, אשר נפטר בגיל 23 ממחלת קסטלמן.
ביום העצמאות 2006 היה אלמוג בין מדליקי המשואות כאות הוקרה על פעילותו למען אוטיסטים ופגועי המוחין בחברה. האלוף במיל' הוא גם חתן פרס ישראל משנת 2016 על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.
2 צפייה בגלריה
האלוף במיל' דורון אלמוג. המועמד המוביל
האלוף במיל' דורון אלמוג. המועמד המוביל
האלוף במיל' דורון אלמוג. המועמד המוביל
(צילום: טל שחר)
מועמדים נוספים שנבחנו על ידי הוועדה, אך ככל הידוע ירדו מהפרק, הם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, שזכתה לתמיכה רחבה של הנציגים האמריקאים בוועדה, ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין.
הוועדה לא צפויה לבחור פוליטיקאי בשל ההבנה שעשויים להיות בקרוב חילופי שלטון, ומועמד כזה עלול לא להיות מקובל על ממשלה עתידית. בכל מקרה החלטה צפויה להתקבל עד סוף החודש, לקראת כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות ב-10 ביולי.