1 צפייה בגלריה
ח"כ דודי אמסלם בועידת השלטון המקומי לחדשנות ברשויות המקומיות
ח"כ דודי אמסלם בועידת השלטון המקומי לחדשנות ברשויות המקומיות
בקרוב השר לאנרגיה אטומית? אמסלם
(צילום: מוטי קמחי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש (שלישי) כי דודי אמסלם יקבל תיק חדש וימונה לשר לאנרגיה אטומית. זאת במקביל לתפקידו כשר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. עדיין לא ברור מה יהיו סמכויותיו או תחומי אחריותו של אמסלם כחלק מתפקידו כשר לאנרגיה אטומית. על המינוי פורסם לראשונה בחדשות 13.
בישראל פועלת מאז שנת 1952 הוועדה לאנרגיה אטומית. הגוף האחראי עליה הוא משרד ראש הממשלה. הוועדה לאנרגיה אטומית אחראית על הפעילות במרכז למחקר גרעיני בנחל שורק ובקריה למחקר גרעיני ליד דימונה, והעומד בראשה מקביל במעמדו לראשי המוסד ושב"כ. הוועדה מייעצת לממשלה בנושאים הקשורים למחקר ופיתוח גרעיני ומייצגת את ישראל במוסדות בינלאומיים כגון הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה. בראש הוועדה עומד משה אדרי, שהחליף את זאב שניר באוגוסט שעבר.
אמסלם הצטרף לממשלת נתניהו באיחור, חרף מיקומו הגבוה בפריימריז של הליכוד. במרץ האחרון, חודש וחצי אחרי ההסכמה שהושגה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, אושר מינויו לשר במשרד המשפטים ולשר לשיתוף פעולה אזרחי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת.
אמסלם סירב להצטרף כשר לממשלה עם הקמתה בסוף השנה שעברה, ואחרי משא ומתן ממושך הוכרז כי ימונה לשר נוסף במשרד המשפטים בתחילת פברואר - אבל מאז המינוי נמרח והתעכב, כשברקע מאבק על הסמכויות והתקנים שיקבל במשרד משר המשפטים יריב לוין.
המתקפה של אמסלם על נתניהו, לפני מינויו
(צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים )

כשבוע אחרי הקמת הממשלה, וטרם ההסכמות על מינויו לשר, מתח אמסלם ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע אי מינויו ליו"ר הכנסת, תפקיד שאותו ביקש לקבל אחרי הבחירות. "נתניהו כפוי טובה, השפילו את כל האמסלמים והביטנים", אמר בפני תומכים שהתאספו מחוץ לביתו אז. "מי שהחליט לא להעניק לי את התפקיד זה ראש הממשלה. שאלתי אותו למה אני לא יכול להיות יו"ר הכנסת, אז הוא מספר לי סיפורי עלי-באבא שהוא לא רוצה שאני אבוא חשבון עם האופוזיציה".
הקהל שהתאסף מול ענה "אבל אנחנו רוצים", ואמסלם השיב: "את דוד אמסלם לא משפילים. אני שחקן קבוצתי, אבל הייתה פה השפלה מאוד מכוונת כלפיי".
פורסם לראשונה: 22:38, 23.05.23