ניצב דורון תורג'מן הודיע הבוקר (חמישי) למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי על בקשתו לפרוש מהמשטרה לגמלאות בקיץ הקרוב. תורג'מן (53) משרת בגופי הביטחון זה כ-36 שנים - וקיבל את ההחלטה כחודש לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עדכן כי בחר למפכ"ל הבא את ניצב אבשלום פלד.
2 צפייה בגלריה
דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, בזירת הפיגוע
דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, בזירת הפיגוע
פורש בקיץ. ניצב תורג'מן
(צילום: אלי מנדלבאום)
בין התפיקידם הבולטים שמילא תורג'מן לאורך השנים במשטרה: ראש ענף מבצעים במחוז ירושלים, מפקד תחנת לוד, מפקד תחנת נתניה, מפקד מרחב דוד, מפקד מרחב קדם. הוא מכהן בתפקיד מפקד מחוז ירושלים משנת 2021. ההערכה היא שמפקד מחוז מחליף ימונה מתוך הפיקוד הקיים של המחוז.
בהודעת המשטרה נמסר כי "מפכ"ל המשטרה שבתאי כיבד את בקשתו של הקצין, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך והודה לו על תרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל". השניים סיכמו כי ניצב תורג'מן יפרוש במהלך חודש יולי הקרוב, ולאחר שיפקד על אירועי יום ירושלים ומצעד הגאווה בירושלים.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עדכן כי ניצב תורג'מן הודיע לו לפני מספר ימים על כוונתו לפרוש מהמשטרה "לאחר שנים של עשייה ושירות למען עם ישראל. השר בן גביר בירך את ניצב תורג'מן, הודה לו על עשרות שנים של עבודה קשה ובמיוחד על פיקודו כמפקד מחוז ירושלים".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר עולה להר בהבית
איתמר בן גביר עולה להר בהבית
"ניצב תורג'מן עשה שליחות חשובה בי-ם, קידם את ביטחונה ושיפר את תנאי עולי הר הבית היהודים". בן גביר
(צילום: תקשורת - עוצמה יהודית)
עוד נמסר מלשכת השר כי "ניצב תורג'מן הוא קצין עז נפש, אוהב ישראל, שעשה שליחות חשובה בירושלים, קידם את ביטחון העיר, כולנו לא נשכח כיצד הביא לשקט בתקופת הרמדאן ותרם למשילות בעיר. תנאי עולי הר הבית היהודים השתפרו לחיוב בתקופתו, ועל כן השר הודה לו". עוד נמסר כי "בקרוב השר בן גביר יתחיל לראיין מועמדים לתפקיד מפקד מחוז ירושלים ויחד עם המפכ"ל המיועד יחליטו השניים מי ימונה לתפקיד".
על מינויו של אבשלום פלד למפכ"ל הבא החליט בן גביר ללא תיאום עם המחנה הממלכתי, בניגוד להסכם הכניסה לממשלת החירום בין יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו. אותו הסכם כלל בין היתר הקפאת מינויים או הסכמה עליהם. גנץ ואנשיו דרשו שלא להיות מובכים ממינויים שייעשו תוך כדי ולכן הוסכם שלא למנות ללא עדכון או הודעה. אולם, במחנה הממלכתי לא עודכנו שבן גביר עומד להציג מועמד למפכ"לות במקום שבתאי, והשר לביטחון לאומי הודיע רשמית כי המועמד שלו לתפקיד הוא כיום סמפכ"ל המשטרה.