המשטרה עצרה בשבוע שעבר שלושה חשודים במעורבות ברצח יבגני סטפנוב בן ה-38 מקריית ים, שחוסל בשדרות מוריה שבחיפה לפני כשבוע. כך הותר היום (רביעי) לפרסום.
לפי החשד של חוקרי היחידה המרכזית במחוז חוף, נסטסיה גרישאיבה, בת 24 מטירת כרמל, הייתה בת זוגו של סטפנוב, שהשקיע כספים בפתיחת בית עסק עבורה. לאחר סיום הקשר הוא דרש את כספיו בחזרה, וכשלא החזירה אותם הוא איים עליה. החוקרים חושדים כי בעקבות כך בן זוגה של אמה, מייקל מיירס בן ה-37 מקריית מוצקין ששירת בעבר כשוטר מג"ב - ביצע את הרצח.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
סטפנוב חוסל והחשוד נמלט, אך נעצר כעבור חמש שעות. זירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
בית משפט השלום בחיפה האריך עד יום ראשון את מעצרם של גרישאיבה ומיירס, החשוד המרכזי ברצח. השניים חשודים בעבירות של רצח וקשירת קשר לעשות פשע, וגרישאיבה, שעלתה לארץ לפני כשנתיים ואינה יודעת עברית, חשודה גם בסיוע לאחר מעשה פשע. אולגה גרישייב בת ה-44, אמה של הצעירה שחשודה ברצח, נעצרה בחשד לעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט וסיוע לאחר מעשה פשע, והיא שוחררה היום לאחר שישה ימי מעצר.
מיירס, שבמהלך החקירה חיפשו החוקרים את שמו בגוגל והופתעו לגלות כי הוא זהה לשם של רוצח סדרתי שמופיע בסרטי האימה "ליל המסכות", נולד למעשה בשם מיכאל קמנשצ'קוב, אך החליט לשנות זאת לפני מספר שנים, ייתכן שבהשראת הסרט. בשנת 2008, בתום שירותו במג"ב, הורשע מיירס בעבירות של גניבה, תקיפה הגורמת חבלה ואיומים - ונידון לחצי שנת מאסר בפועל, לאחר שמח"ש פתחה נגדו בחקירה והגישה כתב אישום. אך זו לא הייתה ההסתבכות האחרונה של מיירס עם החוק, ובשנת 2017, הוא הורשע בעבירות של שוד מזוין, חטיפה וקשירת קשר לפשע - ונידון ל-60 חודשי מאסר.
3 צפייה בגלריה
מייקל מאיירס
מייקל מאיירס
דמותו הבדיונית של הרוצח הסדרתי "מייקל מאיירס" מסדרת סרטי האימה "ליל המסכות"
סטפנוב, שמוכר למשטרה, חוסל ביום חמישי שעבר בחיפה על-ידי רוכב אופנוע שירה לעברו. הוא ניסה להימלט בין הרכבים אך נפגע באורח אנוש, וצוותי מד"א נאלצו, כאמור, לקבוע את מותו. החשוד נמלט מהמקום, והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז חוף, שעצרה את שלושת החשודים בדירה בטירת כרמל, כחמש שעות לאחר האירוע.
במשטרה סיפרו כי מיד לאחר הרצח התעורר חשד ראשוני כי מדובר באירוע פח"ע. "אזרח שהיה במקום גם ביצע ירי לעבר החשוד שנמלט", סיפר סגן-ניצב יוני חג'ג', ראש מפלג תשאול בימ"ר חוף. "בהמשך הבנו שזה לא פח"ע, אספנו ממצאים והגענו לחשודים. כבר בדירה הבנו שהם ביצעו פעולות של שיבוש מהלכי חקירה".
חג'ג' הוסיף כי החוקרים הבינו שישנה היכרות בין כל המעורבים, "גם בין הקורבן לחשוד". לדבריו, "התברר בחקירה שמיירס הוא בן הזוג של האם אולגה. הבנו מה המניע שהוביל לאירוע. הרקע הוא רומנטי וכלכלי שמעורבים בו כל הארבעה - וזה הוביל לרצח. יש גם רקע מקדים, היו תלונות מצד נסטסיה נגד המנוח שמאיים עליה כביכול". חג'ג' סירב לומר האם האקדח נמצא בידי החוקרים, אך אמר כי "אנחנו יודעים בדיוק איך החשוד הגיע לשם וכיצד נמלט".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
"רקע רומנטי וכלכלי הוביל לרצח". זירת הרצח
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
המשטרה טענה כי יבגני סטפנוב לא הגיע במקרה למקום בבוקר הרצח, אך סירבה לפרט בשלב זה את הסיבה להגעתו. "אנחנו חושדים שזה חלק מהמניע למה שקרה שם עם הרצח", אמר ראש מפלג התשאול בימ"ר חוף. "חלק מהמעורבים קשרו את עצמם לזירה ולהתרחשות במקום".
עו"ד אולג פרגין שמייצג את נסטסיה גרישאיבה מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר כי "מדובר בצעירה ללא עבר פלילי. היא מכחישה את החשדות ומסרה גרסה להשתלשלות האירועים. אנו מצפים שהמשטרה תסיים לבדוק את גרסתה והיא תשוחרר". עו"ד פארס בריק ייצג את מיירס בדיון הארכת המעצר הראשון מטעם הסנגוריה הציבורית, ומסר אז כי החשוד "מכחיש את המעשה".