נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד מטעם הרפובליקנים לנשיאות, דונלד טראמפ, הכריז כי ב-4 בספטמבר הוא יערוך עימות עם סגנית הנשיא ומועמדת הדמוקרטים קמלה האריס. העימות, לדבריו, ישודר בפוקס ניוז, במקום העימות המקורי שתוכנן להתקיים ב-ABC מול ג'ו ביידן שפרש מהמרוץ.
(צילום: CNN)

1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ, קמלה האריס
דונלד טראמפ, קמלה האריס
טראמפ והאריס
(צילום: AP /Alex Brandon , צילום: Erin Schaff, AFP)
לדברי טראמפ, הסיבה שהעימות לא ייערך ב-ABC היא תביעה שהוא מנהל נגד הרשת, שיצרה ניגוד עניינים. את הדיון ינחו לטענתו ברט בייר ומרתה מקאלום, והכללים לדברי טראמפ יהיו דומים לאלה שהיו בעימות עם ביידן - אך הפעם יורשה להגיע קהל.
סגנית הנשיא טרם אישרה את הפרטים, אך בעבר הסכימה שרשת פוקס תשדר את העימות בין השניים.
בעימות הקודם, שנמשך 90 דקות, נקבעו כללים ברורים שנועדו למנוע מצב שבו ביידן או טראמפ יתפרצו זה לדברים של זה. כך, המיקרופון של כל אחד מהם הושתק בזמן שהשני השיב לשאלה ששאלו המנחים.
העימות של טראמפ וביידן, נזכיר, התברר בדיעבד כהיסטורי - אחרי שהוביל לפרישתו של הנשיא הדמוקרט מהמרוץ לנשיאות. המועמד הרפובליקני הרבה אמנם לא לדייק בעובדות ואף לשקר, אך הנשיא מנגד היה צרוד, דיבר לאט, גמגם, נראה חלש והרבה להשתעל.
מאז פרש ביידן והאריס גייסה את התמיכה הדרושה כדי להפוך למועמדת הדמוקרטים - שתאושר באופן רשמי בוועידה הדמוקרטית בשיקגו - נמצאת המפלגה במומנטום בסקרים. הסקרים האחרונים אף מלמדים על סגירת פערים מול טראמפ במדינות המתנדנדות הקריטיות לניצחון. האריס, שמקווה לשמור על המומנטום, אמורה לבחור בקרוב גם את הסגן שלה.